הכתב המשפטי גיא פלג שוחח היום (רביעי) עם מאזינה בתוכניתו ב-103FM, אודות מצבו המשפטי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והמינויים המסתמנים בממשלה ההולכת ונרקמת. פלג טען כי מי שחזה כי נתניהו יצליח לחמוק ממשפט, לאחר שתחילתו נדחתה בעקבות משבר הקורונה, צפוי להתבדות.

קוראים לי רחל חסון, הקשבתי אתמול לדבריך שאמרת שבסופו של יום מחכה לנתניהו המשפט.
גיא- "כל ההערכות והתחזיות אומרות שגם אם נחזור לסוג של שגרה, הרי לא זו תהיה שגרה של ממש, הקורונה תהיה איתנו גם אחרי שההגבלות יוסרו, משום שאין בינתיים חיסון או תרופה. ציבורים מסוימים, בעיקר של צעירים, יוכלו לחזור לעבוד. המשפט של ביבי יפתח לכל המאוחר בעוד חודשיים-שלושה, הקורונה תהיה איתנו ככל הנראה בשנה וחצי הקרובות".

יחד עם זאת, אני קוראת בעיתונות מאמרים רבים שאומרים שבמסגרת הקמת הממשלה החדשה, הוא מנסה למנות יו"ר מטעמו ושר משפטים, שהוא לא יהיה מי יודע מה חזק ונוקשה כמו ניסנקורן, ורוצה למנות את יו"ר ועדת חוקה ומשפט, ושתהיה לו אמירה בקשר למינויי בכירים במשרד המשפטים, כמו פרקליט המדינה או גם היועמ"ש. נגיד שיצליח לעשות את זה, הוא כן יכול להתחמק כי מי שיהיה מטעמו בתפקידים האלה סביר להניח שיעשה את דבריו.
גיא- "אמרת הרבה דברים, אני אנסה להתייחס לכל הפחות לחלקם. אמא שלי לימדה אותי שהחיים הם בחירה בין אלטרנטיבות והחיים הם מלאי פשרות. בואי ננסה להסתכל על הצד החיובי במירכאות. בני גנץ, בעיניי, לא עמד על הרבה דברים במשא ומתן, והוא לא הסתיים עדיין, ובכל זאת אנחנו יודעים שנקבע ששר המשפטים יימסר לכחול לבן, אז יש ויכוח אם זה יהיה חילי טרופר שנתניהו מבקש, או ניסנקורן, שעל פניו נראה משפטן יותר קשוח ונחוש. דבר אחד ברור, אמיר אוחנה יפנה את מקומו. במובן הזה לאנשים שבמרכאות חרדים לשלטון החוק ולקיום הליכים משפטיים, בלי הפרעה של גורמים פוליטיים, נדמה לי שהם יכולים להיות מעודדים".

נגיד שכן תהיה לו הטלת וטו על מינויים?
"זה דבר שאין לו, זה לא נכון אני לא יודע על מה יהיה לו זכות וטו או לא, אבל פרקליט המדינה למשל זה תפקיד שוועדת איתור בוחרת. אז נכון שבראש הועדה עומד מנכ"ל משרד המשפטים, והוא שליחו של שר המשפטים, והשר יכול להשפיע, אבל בהינתן ושר המשפטים לא יהיה במירכאות 'שפוט' של נתניהו, גם ההשפעה שלו תהיה באופן יחסי מינורית, ודאי מינורית ביחס למה שקורה היום. הרכבת המשפטית מבחינת נתניהו יצאה לדרך ואנחנו גם מבינים שכול ההצעות וכל הכוונות של נתניהו, כפי שנחשפו בעבר בממשלת חסינות או פסקת התגברות, את הממשלה הזאת אין לו פסקת התגברות על בג"ץ ואין לו חסינות. אני לא רואה איך הוא עוצר את הרכבת הזאת, זו האמת".

למה הוא מתעקש על יריב לוין או אחרים? כי הוא מקווה שיעזרו לו בהמשך עם מהלכים מסוימים שכנראה ישנו את גורלו.
"אני מנסה להיכנס לנעליו, למה יריב לוין? כי נתניהו, בהיותו מנהיג גוש הימין ובהיותו יו"ר הליכוד, צריך לדאוג לשרים הבכירים שלו לעמדות מפתח, הוא צריך לספק עבורם את הסחורה במירכאות אז מבחינתו ברור שהוא צריך לשבץ את השר יריב לוין, שנחשב לשר המקורב אליו ביותר, לעמדת מפתח. וודאי שיו"ר הכנסת זה תפקיד מפתח".

מי ערב שיריב לוין לא יעשה אותו דבר?
"בסוף, זה בחירה בין אלטרנטיבות, אז ברור שהשרה מירי רגב כשרה לביטחון פנים זה לא החלום הרטוב של כל אלה שרוממות החוק והמשפט לנגד עיניהם, אבל צריך להסתכל על ההיבטים האחרים, שר המשפטים - מי יהיה? ועל העובדה שבכל זאת, את החלום של נתניהו של ממשלת חסינות או התגברות - אין לו. לכן, אני לא רואה תסריט שהוא יכול לחמוק מניהול משפט. אני חושב שהאינטרס הגדול של נתניהו זה להגיע להסדר טיעון בתנאים נוחים, מכיסא ראש הממשלה ולצורך כך, ככל הנראה, יש לו שנה וחצי".