במערכת הבריאות חוששים שמספר חולי הקורונה בבני ברק יגיע לאלפים, אם לא יינקטו הצעדים המתאימים לבלימת ההתפרצות. מתוך 195,298 תושבים בבני ברק, יש 723 חולים, ומספרם זינק ביממה האחרונה ביותר מ־20%. אולם, בניגוד לתחזיות וחרף התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, בהצהרה ששחרר תוך שהוא מציין כי לנוכח העלייה החדה במספר הנדבקים בנגיף בעיר תוגבר הנוכחות המשטרתית, כל הכניסות לעיר נותרו פתוחות הבוקר (חמישי) ללא מחסומים משטרתיים והכניסה לעיר התאפשרה לכל מי שהגיע למקום. רק כעת נפרסו מחסומים בפינת הרחובות ז'בוטינסקי רבי עקיבא,
ז'בוטינסקי פינת סוקולוב וז'בוטינסקי פינת השומר.

תושב המרכז שהגיע לבני ברק לאסוף עובד אמר ל"מעריב" כי הפעם, בניגוד ליומיים האחרונים, הוא נכנס לעיר ללא בדיקה וללא כל בעיה. "זה פשוט מגוחך. אני בבני ברק ואין שום דבר, אין אף משטרה בשום מקום ואני נוסע בעיר ללא כל הפרעה. אז העיקר אמרו סגר על בני ברק".

ואכן לא הסתפקנו בכך והוצאנו למקום נציג מטעמנו שסרק את העיר וגם הוא חזר עם רשמים דומים. "התנועה אומנם דלילה, אבל לא רואים נוכחות משטרה, אין מחסומים ונכנסים באופן חופשי לעיר גם מרחוב רבי עקיבא וגם משאר הכניסות לעיר".

במשטרה לעומת זאת, טוענים כי לא חל כל שינוי ויש מחסומים וממשיכים לעבוד כרגיל.

רחוב עקיבא בבני ברק פתוח לתנועה (צילום: יואל מילר)
רחוב עקיבא בבני ברק פתוח לתנועה (צילום: יואל מילר)

אתמול, בעקבות העלייה המדאיגה בשיעורי התחלואה בריכוזי אוכלוסייה של המגזר החרדי, הגבירה המשטרה את האכיפה במוקדים אלו. משעות הבוקר המוקדמות פקדו כוחות גדולים של משטרה, לוחמי מג"ב וחיילים את שכונת מאה שערים בירושלים, את בית שמש, את מודיעין עילית ואת בני ברק.

עם הכניסה למודיעין עילית, פשטו השוטרים על אחד מבתי הכנסת, שם נעצרו לחקירה שישה מתפללים המזוהים עם הפלג הירושלמי, שהפרו את התקנות, לא נענו לקריאות השוטרים להתפזר מהמקום, סירבו להזדהות והתעמתו עם השוטרים.
גם בבית שמש נתקלו השוטרים בהפרות של תקנות בריאות העם, ובמקרים שבהם הציבור סירב להתפזר או לא נענה לקריאות השוטרים - נרשמו דוחות.

הלווית האברך מבני ברק (צילום: אבשלום שושני)
הלווית האברך מבני ברק (צילום: אבשלום שושני)


בעוד בערים אלו נחשפו השוטרים לאירועים חריגים, בירושלים ובבני ברק מדווחים במשטרה על מגמה של הפנמת התקנות וגילוי משמעת מצד הציבור. אלא שאי אפשר להתעלם גם מהעובדה שאתמול פרשה המשטרה מחסומים בצירי תנועה מרכזיים במוקדים אלו, וייתכן שהדבר גרם לציבור לגלות אחריות ומשנה זהירות, להישאר  בבתים ולא להסתובב  ברחובות לא לצורך.

נדמה כי בקרב האוכלוסייה החרדית בבני ברק, אפילו הקיצונית שבה, וגם במשטרה, הפנימו את הלקחים מהלווייתו של הרב צבי שינקר מישיבת בית דוד במוצאי שבת, בהשתתפות מאות תושבים. אמש התקיימה הלווייתה של הרבנית עליזה פרידמן מהפלג הירושלמי עם עשרה בני משפחה בלבד, שהגיעו לבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

עו"ד גדליהו בן שמעון, סגן ראש עיריית בני ברק, דרש אתמול ממשרד הבריאות להעביר לו את  שמות הנדבקים בעיר, "כדי שנוכל להוציא אותם למלוניות ולעצור את התפשטות ההדבקה בעיר".

 "משרד הבריאות צריך להיכנס לעובי הקורה, לתת לנו את שמות הנדבקים, ואנחנו נוציא אותם בצורה מכובדת ואחראית למלוניות. כך נדאג גם למחסורם וגם לכלל תושבי בני ברק", הוסיף.

אתמול לפני הצהרת נתניהו, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הזהיר בפנייה דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהעירייה תעתור היום  לבג"ץ אם לא יוחלט לאלתר על הטלת סגר כללי על העיר בני ברק. הוא גם דורש למנוע מעבר בין שתי הערים, לנוכח סכנת ההידבקות בקורונה.
ראש עיריית ר''ג - פנה בדחיפות לרה
ראש עיריית ר''ג - פנה בדחיפות לרה


ובינתיים מתגברות הקריאות בממשלה לשחרר את המשק מהסגר. "זה הורס סופית את הכלכלה, זה לא פתרון אמיתי וזה צריך להיפסק. חייבים לדון בתוכנית היציאה", אמר ל"מעריב" גורם בממשלה.


אתמול התייחס לנושא גם שר הביטחון נפתלי בנט: "הצגתי את תוכנית היציאה מהסגר בישיבת הממשלה הטלפונית, וכמעט בכל ישיבה אני מציג אותה. העברתי את דעתי ואת רשימת הצעדים הנדרשים לראש הממשלה ולראש המל"ל. אנחנו צריכים להחליף את הפטיש בפינצטה. צריך לאשר למדינה להתקיים".