הנגיף לא פוסח על בכירי הממשלה: לאחר ששר הבריאות ורעייתו חווה אובחנו הבוקר (חמישי) כחולים בנגיף הקורונה, הוחלט כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובכירים נוספים, בהם ראש המוסד יוסי כהן, ייכנסו לבידוד. רה"מ יבודד עד יום רביעי הבא בהמלצת רופאו האישי ד"ר ברקוביץ', ולפי הנחיית משרד הבריאות. 

ראש הממשלה נכנס לבידוד עד יום רביעי הבא, בעקבות ההודעה על אבחון חיובי לקורונה של שר הבריאות, זאת בהמשך להמלצת רופאו האישי ד"ר ברקוביץ ולפי הנחיית משרד הבריאות.

מלשכת שר הבריאות נמסר הלילה השר ורעייתו חשים בטוב, מטופלים כראוי, וכי הם צפויים לשהות בידוד ביתי ובהשגחה בהתאם להנחיות שניתנו על ידי המשרד. 

יוסי כהן (צילום: פלאש 90)
יוסי כהן (צילום: פלאש 90)

בעקבות האיבחון של השר, גם ראש המוסד, כאמור, נכנס לבידוד, לאחר שנועד עם השר ליצמן. בנוסף, מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ייכנס לבידוד וימשיך לנהל את האירוע ממתקן בידוד בשיבא. בר סימן טוב ישהה בבידוד במתקן ייעודי הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים. 

״התכוננו לאפשרות כזאת ונערכנו בהתאם", אמר המנכ"ל. "אני אמשיך לנהל את האירוע יחד עם חברי להנהלה באמצעים דיגיטליים. רצף השליטה על האירוע יימשך. הצורך להיכנס לבידוד יכול לקרות לכולנו וחובה עלינו להישמע להוראות. מכאן אני ממשיך לקרוא לאזרחי ישראל לשמור על ההנחיות משרד הבריאות״.

בכירים נוספים, כאמור, ייאלצו להיכנס לבידוד, בהם ראש היחידה לבריאות הציבור, במשרד, פרופ' סיגל סדצקי. היא תמשיך לעבוד ולנהל את האירוע דרך אמצעים טכנולוגיים גם בעת הבידוד. לדבריה, ״האמצעי היעיל ביותר לבלימת והאטת המגיפה הוא בידוד האנשים שעלולים להיות בסיכון להמשך הפצת המחלה. אני קוראת לציבור להמשיך ולהקפיד על ביצוע הוראות משרד הבריאות במלואן. שרשרת העבודה במערכת הבריאות נמשכת וכולנו נמשיך לעבוד ולנהל את האירוע גם דרך אמצעי תקשורת מרחוק שלשמחתנו זמינים בימים אלה״.

באופן דומה, גם צוות לשכתו של ליצמן נכנסו לבידוד. יועציו, עוזריו ועובדי המזכירות בלשכת השר, ממשיכים לעבוד מביתם ויקיימו קשר טלפוני רציף ככל שיידרש עם השר, שממשיך לנהל את האירוע מביתו באופן מלא.  

כפי שדורשות ההנחיות ובהתאם לחקירה האפידמיולוגית שתתבצע לשר ולאשתו, יימסרו הודעות שיורו על כניסה לבידוד למי שבא במגע הדוק עם השניים בשבועות האחרונים. בעקבות ההודעה, יורו ראש המל"ל, מאיר בן שבת ושורה של בכירים נוספים להיכנס לבידוד. 

יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מוקדם יותר השבוע דווח כי גם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ייכנס לבידוד במשרדו עד סוף השבוע ומשם ימשיך בלוח הזמנים הרגיל שלו. עוד נמסר כי הרמטכ"ל חש בטוב ולא מפגין את תסמיני נגיף הקורונה, וכי הוא צפוי להיבדק בקרוב.

הסיבה לכניסתו של כוכבי לבידוד היא דיון שנערך ב-22.3.2020, במהלכו  נכחו מפקדים של יחידת הקישור לרשויות של פיקוד העורף. אחד מהמפקדים אובחן היום כחולה בנגיף הקורונה. לצד כוכבי, בדיון האמור השתתפו גם מפקד פיקוד העורף וראש אגף המבצעים, ועל כן ייכנסו גם הם לבידוד עד סוף השבוע.