כמי שמתאמנת בקביעות ומשתדלת לפנות שעה בלוח הזמנים לצורך העניין מתי שמתאפשר, לא פעם עלו בי תהיות ביחס לשאלה האם אני מתאמנת בצורה אפקטיבית מספיק. לא מעט אימונים הסתיימו בספקות וברצון לדעת את השורה התחתונה. המחשבה על לקנות שעון חכם עלתה פעם בתקופה, אך נזנחה די מהר, בעיקר בשל שיקולי תקציב.

לפני חודש קיבלתי לידי שעון מדגם Polar Ignite, שעלותו 999 ש"ח, סכום התואם את המחיר הממוצע בשוק לשעוני כושר ברמה גבוהה. ההכרות הראשונית עם המכשיר עברה בהצלחה, בעיקר בשל העיצוב הסולידי והספורטיבי שמצא כן בעיני, וגרם לי לרצות למהר לענוד אותו ולצאת לריצת ניסיון. 

עם זאת, נאלצתי לצנן את ההתלהבות מהאביזר החדש ולהמתין מעט על מנת לעבור את משוכת ההטענה הראשונית. כבר בשלב ההתחברות והסנכרון של השעון לטלפון הנייד, שמחתי לגלות שמדובר בהליך פשוט שעובר בצורה אינטואיטיבית, מה שהקל עלי, כמי שנוטה להסתבך בכל הקשור לטכנולוגיה. 

לאחר שלושה ימי שימוש רצופים, במהלכם שני אימונים מוצלחים מסוגים שונים והטענה אחת נוספת בלבד של השעון, נוכחתי לדעת שהמכשיר מספק תצוגת נתונים מפורטת, המשקפת הרבה מעבר לכמות הקלוריות הנשרפת פר אימון. תמונת המצב שנוצרה הייתה מלאה ומספקת יותר מזו המתקבלת מניתוח באמצעים אחרים בהם השתמשתי בעבר, כמו במכשירים בחדר הכושר או באפליקציות בטלפון הנייד למשל.

מעבר לכך, הממשק הנוח והעובדה כי חיפוש אחר פריטים בתפריט השעון עבר בצורה טבעית לאורך כל תקופת השימוש, הפכו את החוויה כולה למהנה, סוג של פעולת מעבר שמכניסה את המתאמן למצב רוח קרבי ומכינה אותו להמשך הדרך.

לצד שיקוף נתונים הקשורים בפן הספורטיבי, השעון, כך טוענים המפרסמים, שם לעצמו מטרה לקדם אורח חיים בריא באופן נרחב יותר, כך שהוא מכיל בתוכו פיצ'רים מגוונים העוסקים בבקרת התאוששות, ניטור איכות השינה, תרגולי נשימה מודרכים ואופציות נוספות. 

מה שהתגלה כפיצ'ר רלוונטי במיוחד עבורי היה ניטור השינה, שהבהיר לי בצורה די חד משמעית את חשיבות ההתאוששות לאחר מאמץ, על ידי שיקוף תמונת מצב עגומה ביחס למספר שעות השינה שלי ואיכותה. בסופו של יום, הדבר הוביל למסקנות מתבקשות: הצורך להמשיך ולחתור לחיים פעילים - לצד חשיבות השמירה על האיזון.

את השעון ניתן להשיג דרך אתר www.epharma.co.il .