הרשויות בספרד דיווחו היום (חמישי) כי 950 בני אדם מתו מנגיף הקורונה במדינה ביממה החולפת. בכך עלה מספר קורבנות המגפה במדינה ל-10,003. מספר החולים הכללי בווירוס עומד על 110,238.

בתוך כך, המגפה ממשיכה להתפשט ולגבות קורבנות בארצות הברית, זאת לאחר שביממה האחרונה מתו בה 917 חולים - המספר הגבוה ביותר ליום אחד בהשוואה לכל מדינה אחרת. בין הקורבנות, תינוק בן חודש וחצי - האדם הצעיר ביותר שמת מהנגיף הקטלני עד כה. כ- 4,745 בני אדם מתו מהנגיף בארה"ב עד כה, יותר מאשר בסין - מוקד התפרצות המגפה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה למשבר הקורונה בארצו ואמר כי "הולכים להיות לנו כמה שבועות נוראיים". עם זאת, הנשיא ציין כי ארה"ב תחזיק בקרוב ביותר מכונות הנשמה מהכמות שהיא צריכה, ועל כן גם תשלח מכונות למדינות אחרות. נכון לעכשיו מושלי מדינות רבים בארה"ב מציינים שאין להם די מכונות הנשמה בבתי החולים במדינות.

כמו כן, לאור קצב התפשטות המגפה בניו יורק שוקל הנשיא להורות על חובת בידוד של שבועיים לכל מי שמגיע משם. טראמפ אמר שהוא יגביל את טיסות הפנים במדינה, במטרה לצמצם את החשיפה ולהקטין את ההתפשטות. 

טראמפ צפוי להיפגש בקרוב עם ג'ו ביידן, מי שצפוי להיות יריבו הדמוקרטי בבחירות לנשיאות, כדי לדון בתגובת הממשל להתפרצות המגפה במעצמה. 

בתוך כך דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי שני מיליון רובים נמכרו בארה"ב מאז החל הנגיף להתפרץ בה. מניתוח נתונים שערך העיתון עולה, כי חודש מרץ רשם שיא במכירות, כאשר שיא גבוה יותר נרשם רק בשנת 2013 בארה"ב, בעקבות הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בקונטיקט.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

אתמול הזהיר הנשיא טראמפ את העם האמריקאי מפני "שבועיים כואבים" במאבק נגד מגפת הקורונה, וקרא לציבור לציית להנחיות ולשמור על מרחק ו"ריחוק חברתי". הנשיא אמר במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן כי ישנו צפי לכך שבין 100 ל-240 אלף בני אדם ימותו ממגפת הקורונה אם האזרחים ימשיכו לפעול בהתאם להנחיות, והוסיף כי במידה והציבור לא יקפיד לציית להנחיות - המגפה הקטלנית תגבה את חייהם של בין 1.5 ל-2.2 מיליון בני אדם במדינה.

"זה מאוד הכרחי שהעם האמריקאי ימלא אחר ההנחיות ב-30 הימים הקרובים. מדובר בעניין של חיים ומוות", אמר טראמפ בבית הלבן.  

ד"ר דבורה בירקס, רכזת הכוח בבית הלבן נשאה דברים במסיבת העיתונאים, ואמרה כי "אנו מאמינים שאנחנו מסוגלים לעשות הרבה יותר מזה. הדבר ידרוש מכלל האמריקאים לקחת ברצינות את תפקידם בסיוע לבלימתה של המגפה".

בירקס הוסיפה כי היא מקווה ששאר המדינות ייקחו דוגמה מההתנהגות החברתית שיושמה ועודנה מיושמת בקליפורניה ובוושינגטון. "הסיבה לכך היא ששם הוחלט לעבוד מהבית, לסגור בתי ספר, לאסור התכנסויות המוניות ולנקוט בצעדים נוספים". 

ד"ר אנתוני פאוצ'י, אחד הרופאים שמובילים את המלחמה במגפה בארה"ב, אמר כי "בתור האדם שאחראי על הנתונים והמספרים הללו, אנחנו חייבים להיות מוכנים לכך", והוסיף כי הוא מקווה שהמספרים יהיו נמוכים מהצפוי.

קורונה - שאלות ותשובות