בני ברק במצור: הממשלה אישרה הערב (חמישי) את התקנות המאפשרות הכרזה על יישובים או שכונות כ״אזורים מוגבלים״, במטרה לאפשר הטלת מגבלות אזוריות על מוקדי התפרצות נגיף הקורונה בישראל. כמו כן, הכריזה על בני ברק ככזו, לאור שיעור התחלואה המדאיג במיוחד בעיר, וצפיפות האוכלוסיה הגבוהה בה, ביחס לממוצע הארצי.

במסגרת התקנות החדשות לשעת חירום, הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לכך מטעם המדינה, לחוזרים מחו״ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר. עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו״ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.

בנוסף נקבע במסגרת התקנות כי חוזר מחו״ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה - עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5,000 שקלים.

במהלך השעות האחרונות, עוד לפני ההודעה הרשמית, החלו להישמע סביב גורמים בממשלה סעיפיהם של הוראות השעה המתגבשות ואשר צפויות להגיע להצבעה טלפונית הערב, וככל הנראה להיכנס לתוקפן במהלך היממה הקרובה. אלו החרגות הכניסה והיציאה שיותרו נכון לעכשיו בגישה לעיר בני ברק וממנה:

כניסה לעיר תיאסר, למעט החריגים הבאים:
אזרחים המתגוררים בעיר והורשו לצאת ממנה
נציגי ממשלה
גופי הצלה - מד״א, צה״ל, משטרה, כוחות רפואה שונים
עיתונאים
שירותי רווחה ועובדים סוציאליים
אספקת מזון ומצרכים חיוניים

יציאה מהעיר תיאסר, למעט החריגים הבאים:
טיפול רפואי חיוני שלא ניתן להשיג בשטח העיר
הליך משפטי בלתי ניתן לדיחוי
כוחות הצלה - צה״ל, מד״א, גורמי רפואה, משטרה
הלוויה של קרוב מדרגה ראשונה
העברת קטין מהורה להורה בהסדר משמורת
צורך חיוני אחר שיאושר באופן חריג


4,500 קשישי העיר בני ברק יוצאו מהעיר
בדיון חירום טלפוני שהתקיים מוקדם יותר בהשתתפות כלל שרי הממשלה, והעומד בראשה בנימין נתניהו, הוחלט להעביר 4,500 תושבים קשישים מבני ברק למלוניות הבראה, במטרה להגן עליהם, לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה בעיר. שרי הפנים והביטחון, אריה דרעי ונפתלי בנט, הם אלה שגיבשו את המתווה לטיפול בנושא האוכלוסיה המבוגרת בעיר, כאשר בהחלטה, שאושרה על ידי רה״מ, השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, ונציגי האוצר והמל״ל.

כזכור, אמש נשא בנימין נתניהו הצהרה מצולמת לציבור מלשכתו בירושלים, בה הנחה על ארבעה סעיפים חדשים שהתקבלו להמשך המאבק בנגיף הקורונה, בתוכם גם הידוק הסגר והתמקדות בעיר החרדית השוכנת במרכז העיר, אשר לפי נתוני משרד הבריאות הפכה למוקד התפרצות מקומי המהווה סכנה ליתר האזרחים. ראש הממשלה הוסיף כי צעדים דומים יוטלו גם על אזורים צפופים אחרים בישראל, והזכיר את שכונות דרום ת״א אך כרגע לא ברור אילו שכונות יידונו, אם בכלל. 

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ירושלים מובילה את רשימת הערים שבהן מספר החולים הוא הגבוה ביותר, עם 916 נדבקים, כאשר בני ברק נמצאת מעט אחריה עם 900 חולים מאומתים, אך אוכלוסייתה הכוללת היא חמישית מזו של בירת ישראל. ביממה האחרונה נרשמה עליה של 170 חולים חדשים בבני ברק. למעשה, מהנתונים עולה כי אחד מכל שבעה חולים בישראל הוא תושב העיר. 

מוקדם יותר התייחס מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, למצב התחלואה בבני ברק ואמר: "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".