מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בישראל עלה הערב (חמישי) ל-36, בעקבות מותם של שני גברים, בן 91 בבית חולים השרון בפתח תקווה, ובן 84 בבית החולים שערי צדק בירושלים.

במקביל, עדכן משרד הבריאות כי מספר הנדבקים מהנגיף עלה ל-6,857, עם אבחונם של 49 חולים חדשים בווירוס. מניין החולים שמוגדרים במצב קשה עלה ל-108, בהם 87 מונשמים.

מוקדם יותר היום, עודכן מספר קורבנות הקורונה בישראל ל-34, כאשר בת 98 שנדבקה בנגיף, וסבלה ממחלות רקע, נפטרה בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שאושפזה במצב קשה.

בנוסף, דווח על זינוק נוסף במספר החולים, כאשר במהלך היממה האחרונה זוהו 232 מקרי הידבקות חדשים בנגיף, ומניין החולים המאומתים עומד עתה על 6,808, מהם 107 במצב קשה, 83 מונשמים, ו-334 מחלימים עד כה. כמו כן, הושלמו אבחונן של 87,108 בדיקות מעבדה לזיהוי הנגיף. במהלך היום דווח כי שבעה בני אדם נפטרו מהמחלה ומניין הקורבנות עומד על 33 בני אדם.

בתוך כך, בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדכנו מוקדם יותר על פטירתו של שלום מיכאל ג'קסון, חולה קורונה בן 87, שהועבר אמש למרכז הרפואי במצב אנוש מבית האבות משען בעיר. ג'קסון הובא למנוחות ברמת השרון בשעות אחר הצהריים.

מדובר בבית אבות מוכה קורונה, אולם איש אינו יכול להצביע על מספרם האמיתי של הסיעודיים והעצמאים בבית האבות, כיוון שטרם חזרו תוצאות הבדיקות של דיירי המקום. מבית האבות משען ישנם חמישה מאושפזים במרכז הייעודי לקורונה בבית החולים סורוקה, כולם במצב קשה. עד כה נפטרו שלושה קשישים במרכז הרפואי, והתברר כי ישנם 10 חיוביים לנגיף ועוד שמונה שליליים. במחלקה היו ערב המשבר 35 דיירים. עד כה 24 דיירים לקו במחלה ועוד 13 אנשי צוות. שלושה דיירים שהועברו לסורוקה נפטרו.

קורונה: שלום מיכאל ג׳קסון שנפטר מהמחלה (צילום: פרטי)
קורונה: שלום מיכאל ג׳קסון שנפטר מהמחלה (צילום: פרטי)

מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן, אמר כי "אנחנו חסרים אונים; גם מול ציבור המטופלים וגם מול המשפחות. הדרישה שלנו ממשרד הבריאות להעביר אותם לטיפול במרכז ייעודי לחולי קורונה, לא נתקבלה". ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה.

מבית החולים סורוקה נמסר, כי "מי שאובחן כחיובי לקורונה אבל ללא סימפטומים לא זקוק לאשפוז. משרד הבריאות מחליט על ויסות המטופלים. אנו מאשפזים כל מטופל שנדרש לאשפוז מבחינה רפואית".

אשקלון: שני נפטרים נוספים בשנות השבעים לחייהם
בבית החולים ברזילי הודיעו בשעות הבוקר על פטירתו של אלי אלבז (78), בעל חנות מכשירי חשמל ידועה בקרית גת, עם מחלות רקע שמצבו הלך והידרדר מאז סוף השבוע שעבר. בשעות הצהריים מת בבית החולים חולה קורונה נוסף, חנניה לוגסי (77) מאשקלון, שאושפז במרכז הרפואי ב-22 במרץ ולפני ימים אחדים הועבר ליחידה לטיפול נמרץ בעקבות הידרדרות במצבו. מבית החולים נמסר, כי "ביומיים האחרונים מצבו הוחמר מאוד ולמרות טיפול בכל האמצעים האפשריים החולה נפטר".

לוגסי, אב לחמישה ילדים, הוא פנסיונר של חברת עמיגור. קרוב משפחה סיפר: "הוא היחיד במשפחה שנבדק. לאחר מכן כל בני המשפחה נכנסו לבידוד. אין לנו הסבר איך הוא נדבק, כי הוא גם לא יצא מהבית הרבה. ייתכן שאולי נדבק בבית הכנסת, כי זה המקום היחידי שבו הוא היה. הוא היה אדם דתי, שקט ונעים הליכות. הוא סבל מסכרת בשנים האחרונות. הוא היה אדם מוכר מאוד בעיר והרבה אנשים הכירו אותו".

קורונה: חנניה לוגסי שנפטר מהמחלה (צילום: פרטי)
קורונה: חנניה לוגסי שנפטר מהמחלה (צילום: פרטי)

בתוך כך, איש צוות רפואי בבית החולים סורוקה נחרד היום לגלות כי עובדי הניקיון אינם חובשים מסכות. כששאל אחת מהן מדוע איננה עוטה מסיכה, לפי התקנות של משרד הבריאות, ענתה לו כי הם ביקשו אך הקבלן סירב לתת לעובדים. מבית החולים סורוקה נמסר ל"מעריב", כי הם בודקים את הסוגיה מול הקבלן.

בינתיים, בבית החולים סורוקה הודיעו כי "למען בריאותכם ובריאות המטופלים, יש להימנע מלהגיע לביקורים. במקרה הצורך, תותר כניסה של מלווה בריא אחד בלבד, בכפוף לאישור. הכניסה לביה"ח תתאפשר עם מסיכות פנים בלבד!".

שוטרי תחנת משטרת באר שבע מתגברים את מערך האבטחה בסורוקה בכל הנוגע לאכיפה של כניסת מבקרים לבית החולים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ויקנסו את מפרי ההנחיות.