המלחמה בהתפשטות הקורונה: החלטות הממשלה המגבילות את התנועה אל או מבני ברק נכנסו הבוקר (שישי) נכנס לתוקפון. המשטרה הציבה כאלף שוטרים וכ-60 מחסומים בכניסות לעיר, בה נמצאים חולי קורונה רבים, זאת כחלק מיישום הסגר המלא עליה.

כאמור, השוטרים מקפידים על יישום התקנות, תוך שהם ממתינים לכניסת כוחות הצבא, שיסייעו בשלב הראשוני בפינוי תושבים מהעיר, לרבות קשישים, למלוניות, על מנת למנוע התפשטות הנגיף בעיר. נדמה, כי חלק גדול מהאוכלוסייה בבני ברק הפנים את חומרת המצב, או לחילופין את הכוונה לבצע אכיפה נוקשה חסרת סובלנות החל מהבוקר, שכן הרחובות נראים ריקים מאדם.

על האירוע מפקד מרחב (ממ"ר) דן נצ"מ שלמה (מומי) בוריה, כשבראש הפירמידה יפקח על יישום התוכנית מפקד המחוז ניצב דוד ביתן.

מחסום משטרתי בבני ברק

על פי התקנות החדשות, לא ייצא אדם המתגורר דרך קבע באזור שהוכרז כמוגבל אלא למטרות קבלת טיפול רפואי חיוני שלא ניתן לקבלו באזור המוגבל, הליך משפטי שמחייב את נוכחותו, מי שהוא שוטר/חייל/איש צוות רפואי שיוצא מהאזור במסגרת תפקידו, הלוויית קרוב משפחה מדרגה ראשונה, או העברת קטין שהוריו גרושים והורי המתגורר באזור המוגבל אמור למסור את הקטין למשמורת להורה הגר מחוץ לו.

מחסום משטרתי בכניסה לבני ברק (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)
מחסום משטרתי בכניסה לבני ברק (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)

בנוסף, אימצה הממשלה את הצעת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ולפיה לא ייכנס אדם לבני ברק, למעט חריגים: גוף הצלה שהמשטרה קבעה על היותו כזה, משטרת ישראל, צה"ל, אדם המתגורר דרך קבע באזור, עובדי רפואה, עובדים סוציאליים ועובדי רווחה, וכן מותרת כניסת עיתונאים.