עלייה במספר הקורבנות: בית החולים איכילוב הודיע היום (שישי) על פטירתה של חולת קורונה כבת 70 בעלת מחלות רקע. מוקדם יותר היום, המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא הודיע כי גבר בן 79 נפטר כתוצאה מנגיף הקורונה. במהלך שעות הבוקר במבצע מורכב הובאה משפחתו מבידוד בית בסיוע אמבולנס להיות לצידו בשעותיו האחרונות. עוד נמסר כי זהו הקורבן הראשון מנגיף הקורונה בבית החולים. 

בנוסף לכך, בית החולים הלל יפה בחדרה הודיע כי גבר בן 75, שהיה מאושפז במחלקה הייעודית למאומתי קורונה נפטר למרות מאמצי טיפול רבים, לאחר שמצבו הידרדר והוא הוגדר במצב קריטי בימים האחרונים. מדובר בישראלי ה-38 שנפטר כתוצאה מהנגיף, ובהודעת המרכז הרפואי נמסר עוד כי "המטופל סבל ממחלות רקע שונות".

מוקדם יותר היום, בית החולים שיבא בתל השומר מסר כי גבר בן 71 נפטר במהלך הלילה מנגיף הקורונה. עוד נמסר כי הוא סבל ממחלות רקע משמעותיות. בכך עלה מניין הקורבנות בישראל ל-37.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-7,428 בני אדם, נתון המהווה עלייה של 8.3%. מצבם של 113 מהחולים מוגדר קשה, מתוכם 96 מונשמים. מספר המחלימים עומד על 357. בבית החולים סורוקה דיווחו כי 7 חולים המוגדרים במצב קשה, 4 מהם ממשען. 

בית החולים אסותא באשדוד הודיע כי ביממה האחרונה חלה החמרה במצבו של צעיר בשנות ה-20 לחייו שחלה בנגיף הקורונה. החולה מורדם ומונשם אך לא מצליח לחמצן את רקמותיו. מבית החולים נמסר כי "בתיאום עם המשפחה הוחלט על העברתו להמשך טיפול 'אקמו' (טיפול המאפשר חמצון דרך הדם) בבית החולים איכילוב".

נתוני משרד הבריאות 3.4 שעה 10:00 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 3.4 שעה 10:00 (צילום: משרד הבריאות)

בנוסף עדכן משרד הבריאות כי החקירה האפידמיולוגית של שר הבריאות יעקב ליצמן הסתיימה. החקירה נוהלה על ידי מחוז ירושלים במשרד הבריאות והמפקחת האחות ליאורה וילנסקי. כלל המגעים קיבלו שיחה אישית והודעה אישית. עוד נמסר כי בניגוד לדיווחים בתקשורת, בוצע איכון לטלפון האישי של השר, כפי שמתבצע כמעט לכל אזרח בישראל שנדבק. המקומות בהם היה השר נכללו ברשימת המקומות בהם היו חולים הקורונה והמגעים קיבלו הודעה אישית בדבר מגע פוטנציאלי.

יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)