תכנית חירום חדשה בסך 5 מיליון דולר אושרה אתמול על ידי הבנק העולמי, במטרה לסייע לגדה המערבית ולרצועת עזה ולתת מענה לצרכים בריאותיים דחופים כתוצאה מהתפשטות מגיפת הקורונה ברחבי העולם.

תכנית החירום נועדה לתמוך במאמצים במלחמה בנגיף ובעיקר להאט ולהגביל את התפשטותו ולשפר את הטיפול הקליני באלו שנדבקו במחלה. הפרויקט ייושם באמצעות נהלי "מסלול מהיר" שיסייעו לגילוי מוקדם ורישום נאות של מקרי ההדבקה, זאת במטרה להעריך ולהפחית סיכונים עתידיים.

בתוך כך, הפרויקט צפוי לתמוך ברכישת ציוד חיוני למערכות מעבדה ואבחון המחלה. בין היתר, מדובר על ציוד נחוץ כמו מכונות הנשמה, מכונות לתגובת שרשרת פולימראז (טכניקת הגברה לחלק ספציפי מה- DNA) וערכות בדיקה לאיתור הנגיף בקרב חולים פוטנציאליים.

הפרויקט יתמוך לא רק במערכות המעקב האפידמיולוגיות, הוא גם יחזק את מערך הבריאות הציבורי הפלסטיני והיערכותו לווירוס, כולל הקמה והצטיידות של מרכזי בידוד לחולים, הקמת מרכזי טיפול והעסקת עובדי בריאות בטווח הזמן הקרוב.

מימון זה מצטרף להקצאה מחודשת של 800,000 דולר, תקציב שאושר על ידי הבנק העולמי כבר בתחילת חודש מרץ. מטרת התקציב האמור היא מתן תמיכה למשרד הבריאות הפלסטיני במסגרת הפרויקט המתמשך לחיזוק העמידות של מערכת הבריאות.

"אנו מקווים שהתגובה המהירה והתהליכים להקצבת סיוע למשרד הבריאות הפלסטיני תעזור בהאטת התפשטות הנגיף ותעזור גם במזעור ההשפעות הכלכליות השליליות," אמר קנתן שנקר, מנהל אזורי של אזור הגדה המערבית ורצועת עזה בבנק העולמי.

מרכז בידוד בצפון רצועת עזה (צילום: משרד הבריאות ברצועת עזה)
מרכז בידוד בצפון רצועת עזה (צילום: משרד הבריאות ברצועת עזה)

תגובת הבנק העולמי למשבר הקורונה ברחבי העולם
קבוצת הבנק העולמי מפעילה חבילת מסלול מהיר של 14 מיליארד דולר לחיזוק המאבק בנגיף במדינות מתפתחות וכן לצורך קיצור זמן ההתאוששות מהמשבר במדינות אחרות. התגובה המידית כוללת הזרמת כספים ומימון, מתן ייעוץ מדיני והענקת סיוע טכני למדינות העולם בהתמודדתן עם המשבר שיצרה המגיפה.

קבוצת הבנק צפויה פרוס עד 160 מיליארד דולר על פני 15 החודשים הבאים, זאת כדי להגן על אוכלוסיות פגיעות ועניות, לתמוך בעסקים ולתת תמריצים לקראת התאוששות כלכלית.