התפשטות הקורונה בישראל: הסגר על בני ברק התהדק במהלך הלילה (בין שבת לראשון) בעקבות מספר החולים ההולך ועולה בעיר, עם סגירתו של ציר התנועה המרכזי של רחוב ז'בוטינסקי, החל מצומת גהה ליוצאים מפתח תקווה ולמגיעים מכביש 4 מכל הכיוונים עד לצומת בן גוריון ברמת גן, בנוסף לחסימת כל הכניסות והיציאות מהעיר ללא אישור. יחד עם זאת, הוחלט להפסיק את כל קווי התחבורה הציבורית בעיר.

כאמור, הסגר בעיר החרדית נמשך לאורך כל ההכנות לשבת וביום שבת עצמו, כשבמשרד הבריאות הנטייה היא להכריז גם על הערים החרדיות אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש כבאות ברשימה. לאחר ההחלטה כי האחריות המלאה לסיוע לתושבי בני ברק תוטל על הצבא, צפוי הצבא לקבל בקרוב גם את האחריות על בתי האבות ברחבי הארץ.

כבר בשישי בבוקר פרסה המשטרה 60 מחסומים סביב בני ברק, כשבכל מחסום שלושה עד ארבעה שוטרים, חלקם בניידות וחלקם על אופנועים. זאת, כדי למנוע גישה מתושבי העיר החרדית אל שכונת פרדס כץ ואל הערים הסמוכות, ובכללן רמת גן, גבעת שמואל, קריית אונו ופתח תקווה. זאת, כשכוחות נוספים עומדים כתגבור מחוץ לגבולות העיר. בשמי העיר יש עשרות רחפנים, המסייעים למשטרה לתצפת אחר המתרחש מבלי להיכנס פנימה.

במהלך יום שישי פעלו בבני ברק יותר מ־1,000 שוטרים, וזאת אחרי שהממשלה אישרה את הצעתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, והכריזה על בני ברק כאזור מוגבל בשל ריבוי הנדבקים בעיר. ביום שישי קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון מקיף בנושא סיוע אזרחי לעיריית בני ברק על ידי צה"ל, ובסיום הדיון הוחלט כי יש להתכונן להפעלת מודל דומה לבני ברק גם במקומות נוספים שעליהם ימליץ משרד הבריאות.

במשטרה טוענים כי אף שהציבור בבני ברק ברובו הפנים את חומרת הנגיף ואת חשיבות השהייה בבתים בימים אלו, כמו גם את התקנות האוסרות יציאה מעבר למטרות שאושרו בחוק, עדיין ישנם פלגים קיצוניים, ובכללם הפלג הירושלמי, שלא מפסיקים להטריד את השוטרים. בלילה בין חמישי לשישי איתרו השוטרים בשתי ישיבות בני 16 ו־18 מתפללים בניגוד לחוק. בישיבת פונוביץ' נחשפו השוטרים לחולה מאומת שהרשה לעצמו להגיע לתפילה בהשתתפות 17 אברכים - וכל המעורבים ספגו קנסות ופוזרו על ידי הכוחות. נגד כל המתפללים נרשמו קנסות בגין עבירה על התקנות, ונגד החולה המאומת נפתחה חקירה פלילית בחשד להפצת מחלה.

מחסום בכניסה לבני ברק מציר ז'בוטינסקי. צלם: אלון חכמון
מחסום בכניסה לבני ברק מציר ז'בוטינסקי. צלם: אלון חכמון

בתוך כך, עשרה בני אדם נעצרו בשישי האחרון בירושלים בחשד לתקיפת והכשלת שוטרים בשכונת מאה שערים בעיר, לאחר שכוחות המשטרה זיהו באזור התקהלויות המפירות את הנחיות משרד הבריאות. גם בשכונת נווה ישראל ובאזורים נוספים של הבירה נתקלו השוטרים בחרדים שניסו לקיים תפילות בבתי כנסת ובאזורים פתוחים - ובעקבות נוכחותם של השוטרים החלו להתעמת עימם וסירבו להתפזר.

כבר היום צפויים להגיע חיילים משני גדודים מחטיבת הצנחנים והקומנדו השייכים לאוגדה 98, כאשר מפקד האוגדה, תת־אלוף ירון פינקלמן וקציני המטה יפקדו על האופרציה מול מפקדת פיקוד העורף. אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד העורף, העריך בשישי בשיחה עם עיתונאים כי בסבירות גבוהה מאוד יהיו ערים נוספות שבהן צה"ל צפוי להידרש להפעלת מודל דומה. אחת הבעיות המרכזיות שאותה ציין ידעי הוא שמספר החולים המפונים מהעיר למלוניות הטיפול נמוך מאוד ועומד על מאה אנשים בלבד. 

ראש מטה פיקוד העורף, תא"ל איציק בר, אמר כי הבוקר תיכנס מפקדת אוגדה 98 לבני ברק על מנת לסייע לתושבים בעיר. שם המבצע שבו בחרו בצבא הוא "קרן לייזר". בשלב הראשון תתבצע היערכות לחלק מזון בעיר בהיקפים של 10,000 מנות טריות, ובהמשך יהיה מדובר בחלוקת 120 אלף ערכות ייעודיות לחג הפסח. תא"ל בר הוסיף כי הפיקוד ערוך לתוכניות לתגבר רשויות מקומיות נוספות כמו טבריה, ביתר עילית, אלעד ושכונות שלמות בירושלים. 

בתוך כך חלה בימים האחרונים ירידה במספר בדיקות הקורונה, כשביום חמישי התבצעו כ־7,300 בדיקות לעומת קרוב ל־8,000 בדיקות בכל אחד מהימים קודם לכן. במד"א מסרו כי אחת הסיבות לכך היא מחסור בערכות בדיקה.