השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יוזם הצעה לגביית קנסות בגין הפרה על תקנות בריאות העם מקהילת המסתננים הבלתי חוקיים מאריתראה וסודן, באמצעות קיזוז הסכום הנקוב מכספי מתוך הפיקדון שצברו והופקדו בידי המדינה. במהלך היום (ראשון) פנה השר לביטחון הפנים בבקשה לקדם חקיקה דחופה בנושא, וזאת לאור העובדה שכיום התגלה קושי בגביית הקנסות שמטילה המשטרה על מסתננים בגין אי עמידה בהוראות משרד הבריאות, מסיבות שונות כגון קושי באיתורם לצורך הגבייה, העובדה שאין להם פעמים רבות כתובת קבועה או תעודת זהות ועוד.

נציין כי לאחרונה, הוחלט במשרד הפנים לאפשר למסתננים שפוטרו או הוצאו לחל"ת בשל משבר הקורונה, לפדות כספים מתוך חשבונות הפיקדון שלהם לצרכי קיום בימים אלה, ומשרד הפנים מקדם תיקון חקיקה שיאפשר ביצוע מהלך כזה. 

מסתננים בדרום תל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מסתננים בדרום תל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לאור זאת החליט השר ארדן לנצל את הצעת החוק שמוביל משרד הפנים כדי לשלב בתוכה יוזמה שלו אשר תאפשר למדינה לבצע קיזוז מאותם פקדונות את סכומי הקנסות שיצטברו לחובת המסתננים כל אחד על פי פרטי זהותו. המטרה הינה חיזוק ההרתעה ועל מנת להגביר את עמידת אוכלוסיית המסתננים בהנחיות משרד הבריאות.

השר גלעד ארדן מסר בתגובה לפרסום היוזמה: ״קיזוז הקנסות מכספי הפיקדון של המסתננים יסייע לחזק את ההרתעה בדרום תל אביב ולמנוע את התפשטות הנגיף בקרב אוכלוסייה זו״. יוזמת השר ממתינה לאישור משרד המשפטים בכדי להעלותה להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה