בלש נשאר בלש: ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הביא אמש למעצרם של שני חשודים לאחר שהיה עד לאירוע סחר בסמים בעירו. גרינברג התלווה לסיורי השיטור העירוני במטרה לוודא כי אכיפת ההנחיות של משרד הבריאות מתבצעת, כאשר במהלך הסריקות הבחין באירוע סחר בסמים. האדם שעורר את חשדו של ראש העיר הגיע רכוב על קטנוע ונצפה כשהוא מעביר חבילה לאדם אחר.

גרינברג, ששימש בעבר בלש בימ"ר ת"א ובימ"ר מרכז, זיהה את האירוע ועיכב את שני החשודים עד להגעת כוחות משטרה ובילוש. במהלך האירוע שתועד על ידי ראש העירייה, השליך החשוד בסחר, צעיר בן 29 מרמת גן, מארגז הקטנוע שלו תיק עם 400 גרם סם מסוג הידרו ואלפי שקלים במזומן. על פי החשד, הצעיר היה בעיצומה של עסקה בה ניסה למכור 30 גרם של סמים.

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך באמצעות שיחת ווידאו את מעצרו של החשוד עד היום בערב, ולאחר מכן הוא ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. עורך דינו של החשוד, יצחק איצקוביץ' מסר בתגובה: "מרשי מכחיש שמכר סמים או שזרק תיק כזה או אחר שמכיל סמים".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג (צילום: עיריית פתח תקווה)
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג (צילום: עיריית פתח תקווה)

לאחר האירוע אמר ראש העיר כי "מצער שדווקא בעת משבר, רוויה במצוקות, יש מי שפועלים בשביל בצע כסף להעמיק את הקשיים והבעיות שחווים אזרחי ישראל. מעבר לסכנות הבריאותיות הטמונות בשימוש בסמים ומעבר לעובדה כי השימוש בהם הוא עבירה על החוק, מדובר בעול כספי גדול שלעתים עלול לבוא על חשבון קניית מוצרי מזון או מוצרים נצרכים אחרים. אני קורא לציבור להימנע דווקא בעת הזו, מהסתבכויות שכאלו ולהיות שקולים במעשיהם, לרבות בהתנהלות הכספית שהינה קריטית עכשיו. עיריית פתח תקוה נמצאת לצד התושבים ופועלת כדי לסייע ככל שניתן בכל עניין בתוך המשבר. השימוש בסמים אינו פתרון להתמודדות עם המצב ודלתינו פתוחה בפני כל תושב אשר זקוק לסיוע".

גרינברג משמש גם כיו"ר הוועדה למלחמה בסמים ובאלימות בפתח תקווה. במסגרת פעילותו זו, נעשות פעולות הסברה רבות בנושא וכן אכיפה והעברת תכנים מותאמים לתלמידי העיר.