יפה נגר בת ה-90 שהלכה היום (שני) לעולמה לאחר שחלתה בקורונה, היא הקורבן השביעי לנגיף מבית האבות משען בבאר שבע. היא נפטרה במוסד גריאטרי ביפו, אליו הועברה בשבוע שעבר. נגר הותירה אחריה ארבעה ילדים ו-12 נכדים. נכדתה אדווה ספדה לה בשיחה עם מעריב: "סבתא חלתה בקורונה ובשבוע שעבר העבירו אותה למוסד ביפו, לפני מספר שעות חלה הדרדרות במצבה. היא הייתה חזקה שעברה מספר מחלות אבל את הקורונה היא לא הצליחה לעבור".

הנכדה הוסיפה:  "היא הייתה אימא מדהימה וסבתא נהדרת. לפני שלוש שנים שמנו אותה במשען והיא הפכה לסיעודית. כל הזמן עטפנו אותה באהבה". לדבריה, סבתה התאשפזה מספר פעמים בבית החולים, עברה קריסת מערכות אך חזרה לחיים. "כנראה שהיא לא הצליחה להתמודד עם הקורונה", אמרה, "עשינו איתה שיחת וידיאו איתה ביום שבת ולפני כשעה הודיעו לנו שאלה הנשימות האחרונות שלה". היא אמרה כי "המשפחה בהלם ואנחנו מתקשים לעכל, ידענו שזה יקרה אבל לא חשבנו שזה יהיה ככה".

"לחץ הדם שלה היה נמוך ולא היינו לידה בנשימות האחרונות שלה", סיפרה עוד, "לא נוכל להיות לצד אימא שלי ולספר לה איזו סבתא נהדרת היא הייתה. תמיד היא איתנו בשבתות וחגים ובגלל הקורונה לא ראינו אותה מפורים". היא העריכה כי סבתה לא הבינה שחלתה בקורונה. "אמרנו לה אנחנו אוהבים אותך. היא הבינה שהעבירו אותה ממשען אבל לא יותר מזה. דיברו איתה והסבירו לה, אבל אני לא יודעת אם באמת הבינה". יפה הייתה עקרת בית וטיפלה בילדיה ונכדותיה. 

היא מתחה ביקורת על התנהלות המוסד ואמרה: "מה שקרה במשען כבר לא משנה, ההיסטריה והבלגן ו-וועדת חקירה עוד יהיו. יש פה מחדל נוראי אבל סבתא שלי כבר הלכה. זה לא יעזור לה". נגר תובא מחר למנוחות בבית העלמין החדש בבאר שבע, שם תיטמן ליד בעלה.

בתוך כך, באוניברסיטה העברית בירושלים הודיעו כי החולה שהלך היום לעולמו בבית החולים בעיר, לאחר שחלה בנגיף הקורונה, הוא פרופסור מרק שטיינר, חוקר בתחום הפילוסופיה של המדע. מהאוניברסיטה נמסר כי "שטיינר היה אחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הפילוסופיה של המתמטיקה. עיקר תרומתו הייתה לשאלה של יישום המתמטיקה ולהבנת המושג של הסבר מתמטי".

עוד נמסר: פרופ' שטיינר עשה את הדוקטורט שלו באוניברסיטת פרינסטון וקיבל את התואר בשנת 1972. מאמריו פורסמו בכתבי העת הנחשבים בעולם וספרו The Applicability of Mathematics as a Philosophical Problem זכה לתהודה רבה".