ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, התראיין לתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס למתיחות בעקבות כך שעובדים מטעם עירייתו הקימו גדרות ברחובות הגובלים עם העיר בני ברק, עליה כאמור הוטל סגר בעקבות ההתפשטות המסיבית של נגיף הקורונה בעיר.

בעקבות כך תקף ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, את עמיתו מהעיר השכנה ואמר כי "משבר הקורונה יחלוף, אבל התנהלותו הבלתי אנושית של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה תיזכר לדיראון עולם. האיש שניסה לגזור קופון פוליטי על המצוקה של תושבי בני ברק כשהוטלו עליהם הגבלות תנועה, מקים גדרות מסביב לגטו שהוא דרש להקים". 

אתה מצליח להבין את סגן ראש העיר בני ברק? הוא דיבר מדם ליבו
"אני אגיד לכם את מי אני מבין, את העסקנים ואת חברי הכנסת של הציבור החרדי שמנסים להסית את האש מהאסון שהם המיטו על העיר שלהם. הם, שלא קיבלו את ההחלטות האמיצות והנכונות בזמן, את המשחקים האלה אני מבין. אבל אני מדבר וכואב לי הלב, על מאות שובים אחרים. אני לא מדבר על אלה שקיללו אותי, ושכתבו לי שאני היטלר ושהקמתי גטו, ולא על מי שכתב לי שהוא באמת מכבד, אבל לא מבין למה הדבר הזה נעשה. מישהו עשה עליהם מניפולציה, והם יושבים בבית, ואני באמת מתנצל בפניהם, אבל לא הייתה לנו ברירה". 

אבל נתתם להם את התחושה שהם בגטו.
"לא לא לא. תקשיב, גטו זה מקום סגור שאתה לא יכול לצאת ממנו. זה מקום שמוקף כולו בגדר. באה הממשלה והחליטה על הסגר. יש 70 נקודות השקה רק עם רמת גן, וביום ראשון בבוקר הגיע מפקד המחוז והודיע לי שבגלל מחסור בכוח אדם המשטרה נסוגה מ־6 מעברים".

אז הוא זה שביקש לבנות גדר? כי יש הבדל בין מעצר שהמשטרה מוסמכת לו, לבין משהו שאדם פרטי עושה והוא אינו מוסמך לו.
"העירייה מוסמכת לגמרי לבנות גדר, אבל לא בכביש. במעבר או ליד גינה ציבורית. יש לי סמכות לבנות גדר, אבל בוא נגיד מה באמת קרה בכדי שהמאזינים והמאזינות ידעו את העובדות: אני באותו רגע מקבל את עמדתו של מפקד המחוז, ומבין שהמשטרה לא יכולה לטפל בדבר הזה. אנחנו נושאים בנטל. הוא אמר לי שיש להם רחפנים, וסמויים, והם יטפלו בעניין. אז הגיעו התלונות של התושבים שלנו, שבאמת חיים בחרדה, עם סרטונים שמראים שהפריצות האלה הפכו לתחנות מעבר מבני ברק לרמת גן ומרמת גן לבני ברק. שתי התנועות האלה מסוכנות לכולנו. הרי למה המדינה החליטה על צעד כה דרמטי לשים את כל בני ברק בהסגר? בכדי לגמור עם המחלה הזו שלא מצליחים עדיין להשתלט עליה. אנחנו שמים מחסומים זמניים, מה שנקרא, ממש כמו מחסומים של יום העצמאות. מחסומים זמניים עם שלט 'נא לא לעבור'. לא רק שתלשו את כל השלטים, גם רמסו את השלטים, והמשיכו לעבור״.

״יש היום עשרות נקודות בהן אדם שמתגורר בבני ברק יכול לעבור לרמת גן אם מותר לו והוא צריך לעבור״ ציין שאמה כהן והמשיך: ״אתם יודעים מה הסכנה הכי גדולה ליחסים בין בני ברק לרמת גן? שאם חלילה חרדי טוב, שיש לו לב טהור, קם בבוקר והולך להביא קמחא דפסחא מעמותה ברמת גן, בכדי להציל משפחה מרעב בתוך בני ברק, והוא, יש לו כוונות נפלאות ולב טהור, אבל הוא לא יודע שיום לפני כן הוא נדבק בנגיף קורונה, ועכשיו הוא מתחיל להדביק אחרים. נניח שהוא מגיע לאותו מחסן חלוקה של העמותה, ומדביק עשרה אנשים. מה יקרה אז בשני הצדדים? איך הציבור יגיב לכך? אני חושב שהפרדה לפרק זמן, כמו ההורים שלי שכבר חודש לקחו על עצמם הסגר מרצון, ואנחנו מגיעים עד לגדר ונותנים להם הכל. ההפרדה הזו יכולה לשמור על בריאות הציבור, ובשבילה אני מוכן לספוג הכל. גם את ההסתה, וגם את הכותרות השקריות. 'משרד הפנים הורה להסיר את הגדר', זה שקר וכזב, ולא קרה מעולם. אנחנו הגנו להבנה בשיחה משותפת. מנכ"ל הפנים פנה אליי, ואמר שזה יוצר הרבה מאוד רעש, ואני ביקשתי ממנו שיעזור לי מול המשטרה, והוא באמת החזיר את השוטרים, ועכשיו הכל בסדר".