אולי זו ההחלטה של שני הרמטכ"לים לשעבר, בני גנץ וגבי אשכנזי, לחבור לבנימין נתניהו שמחלצת מאביגדור ליברמן, עד לא מזמן המוציא והמביא של הגוש שמתנגד לנתניהו, שפה שהיא חריגה אפילו בסטנדרטים שלו, במיוחד בכל הקשור לדעותיו על ראש הממשלה.

"לאיש הזה, בנימין נתניהו, אין שום קשר לימין", טוען ליברמן, "הוא מייצג את האופורטוניזם המוחלט, הטהור, הגולמי ביותר. הימין חייב להשתחרר מהאחיזה שלו. זו המשימה ההיסטורית שלי. איך משחררים את הימין ומחזירים אותו למקורות... האיש הוא משיח שקר. הוא שבתאי צבי של הימין. במקום רביזיוניזם הוא הביא אופורטוניזם".

גם על שותפיו לגוש, לשעבר, אין לליברמן יותר מדי מילים טובות: "הם לא באמת חכמים. בלשון המעטה. והם גם טירונים. רבי אלופים שנוהגים כטירונים. ישבתי עם אשכנזי, אמרתי לו 'תראה מה זה ביבי. בבחירות הקודמות הוא הציע לך להיות שר הביטחון אצלו ומיד אחר כך בקמפיין הנוכחי הוא הלך לך על הראש... אתם לא מבינים עם מי יש לכם עסק?'.

"עבדו על שני רמטכ"לים שאולי היו בצבא, אבל הם טירונים פוליטיים שלא מבינים מימינם ומשמאלם. כל עוד הם הקשיבו לי והלכנו לפי התוכנית שגיבשתי, הכל היה טוב. אם הם היו ממשיכים איתי בתוכנית הסדורה הזו, היינו היום במקום אחר... ביבי מבין רק כוח. צריך לשים על השולחן איום מוחשי ואמין. נתניהו מבין רק את השפה הזו".

על התנהלות החרדים בעת משבר הקורונה אומר ליברמן: "כשאני קורא עכשיו מה נאמר נגד החרדים ברשתות החברתיות, זה מזעזע. אם היינו אומרים שמינית מזה בקמפיין האחרון היו תולים אותנו. עם פרוץ משבר הקורונה נתתי הנחיה לכל הח"כים והפעילים שלנו לא לצאת נגד החרדים". 

הראיון המלא יפורסם מחר במוסף החג