בכירים בממשל הבריטי עדכנו היום (שלישי) על למצבו של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, שאובחן ביום ראשון האחרון כנשא חיובי של נגיף הקורונה וכן מההודעה על ההדרדרות במצבו. "ראש הממשלה אינו מונשם", אישרו מקורבים במטרה להרגיע את הציבור, והוסיפו כי "ג'ונסון קיבל סוג מסוים של טיפול המשלב חמצן, שיסייע לו בנשימה, והוא נמצא תחת פיקוח הדוק. כרגע מצבו נותר ללא שינוי". עוד הוסיפו כי במידה ויחול שינוי במצבו, תימסר הצהרה לאומה בהמשך השבוע. 

ההודעה על מחלתו של ג'ונסון ערערה את העם הבריטי, זאת לצד הודעה קשה נוספת לפיה מדובר בשבוע הקשה ביותר מבחינת השלכות המגיפה על הממלכה. מספר המתים מהנגיף בשבוע האחרון טיפס ל-5,373 בני אדם, הנתון הגבוה ביותר מרגע התפרצות המחלה עד כה. 

אחד מחברי הקבינט הבריטי, מייקל גוב, סיפר בראיון לכלי התקשורת המקומית כי ג'ונסון זוכה "לתשומת הלב המרבית, הוא מטופל על ידי הצוות הרפואי ומקבל את תשומת הלב הטובה ביותר בבית החולים בו הוא מאושפז". עם היעדרו של ג'ונסון מתפקידיו הרשמיים בעת ההתמודדות עם המחלה, החליף אותו שר החות, דומיניק ראב, שהתייחס למצב בכלי התקשורת ולקח על עצמו את הטיפול הרשמי בענייני המגיפה בממלכה. "ענייני הממשלה יימשכו והקו של ראש הממשלה יישמר", הבטיח ראב עם ההודעה על קבלת סמכויותיו החדשות.

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
 

גורמים שונים במדינההביעו דאגה מאי היציבות בצמרת השלטונית בעת התקופה המורכבת של התמודדות עם מגיפה בקנה מידה עולמי. פרופ' באחת מהאוניברסיטאות הרפואיות הבולטות במדינה, ציין כי החדשות על אשפוזו של ג'ונסון נתפסות בעין הציבור והן הגורמים הרפואיים במדינה כ-"חדשות מדאיגות".

גם מנהיגי העולם התייחסו למחלתו של ג'ונסון ושלחו איחולים להבראתו. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ציין כי הוא נעצב לשמוע את החדשות הקשות על ראש הממשלה בריטי וכי העם האמריקאי כולו מתפלל להבראתו המהירה. מוקדם יותר השבוע מסר ראש הממשלה הקנדי, ג'סטין טרודו, איחולים דומים להחלמתו. "מחשבותיי עם הנשיא ג'ונסון ועם משפחתו בעת הקשה הזו, מקווה שנתראה בקרוב", אמר. 

המלכה אליזבת' התייחסה למשבר והיא נמצאת בקשר הדוק עם הגורמים הרלוונטיים שמעדכנים אותה בנוגע למצבו הרפואי באופן תדיר. ראש האופוזיציה, קיר סטרמר, התייחס גם הוא למשבר ואמר: "המדינה כולה חושבת על ראש הממשלה ועל בני משפחתו בתקופה הקשה הזו". ראש הממשלה לשעבר, דיוויד קמרון, נשמע אופטימי יותר כשאמר שהוא סמוך ובטוח שג'ונסון נמצא ב"ידיים טובות" וכי הוא ישוב למשכנו ולתפקוד רגיל בקרוב.