באופן פרדוקסלי, למרות הדיווחים כי עישון מעלה את הסיכון לסיבוכים מנגיף הקורונה, ייתכן וחברת טבק מהגדולות בעולם היא זו שתייצר את החיסון המיוחל לנגיף. 

חברת הטבק הבינלאומית, BAT, הודיעה לאחרונה כי היא עובדת על חיסון פוטנציאלי לקורונה באמצעות מחקר ביו-טק בארה"ב המבוצע על ידי חברת הבת שלה, KBP. חברת (Kentucky BioProcessing KBP), עובדת על פיתוח החיסון אשר נמצע כבר בשלב טרום-קליני ובמידה ותוצאות בדיקות במעבדה יהיו חיוביות החברה מקווה לייצר בין 1-3 מיליון חיסונים בשבוע, החל מיוני. 

החיסון המדובר משתמש בטכנולוגיה של BAT לגידול צמחי טבק מהירים. לטכנולוגיה הזו יש פוטנציאל גדול מכיוון שהצמחים הללו אינם יכולים לארח פתוגנים הגורמים למחלות אנושיות וכן רכיבי החיסון מצטברים בצמחי טבק יותר מהר משיטות אחרות - 6 שבועות לעומת מספר חודשים. 

בשנת 2014 עלתה חברת KBP לכותרות כאחת החברות הבודדות שמצאו טיפול יעיל באבולה. אנשי חברת KBP שיבטו לאחרונה חלק מהרצף הגנטי של נגיף הקורונה, שהוביל להתפתחות של אנטיג'ן פוטנציאלי - חומר המעורר תגובה חיסונית בגוף ומייצר נוגדנים. לאחר מכן הוכנס אנטיג'ן לצמחי הטבק להתרבות, וברגע שנקטפו הצמחים, האנטג'ן עבר תהליך טיהור וכעת הוא עבר בדיקות טרום-קליניות.

ד"ר דיוויד אורלי, מנהל המחקר המדעי ב- BAT ציין: "פיתוח חיסונים הוא עבודה מאתגרת ומורכבת, אך אנו מאמינים שביצענו פריצת דרך משמעותית עם פלטפורמת הטכנולוגיה של מפעל הטבק שלנו ואנו מעוניינים לעבוד יחד עם ממשלות וכל בעלי העניין כדי לעזור לנצח את נגיף הקורונה. ב-KBP בוחנים שימושים חלופיים של צמח הטבק מזו תקופה. שימוש חלופי אחד הוא פיתוח חיסונים על בסיס צמחים. אנו מחויבים לתרום למאמץ העולמי לעצור את התפשטות הקורונה באמצעות טכנולוגיה זו".