אין ספק, כי בקרוב מאד, הקורונה עתידה להכניס רבים מאיתנו אל מה שמכונה (ובצדק רב) - "יום כיפור לחייבים". אפקט הדומינו שאותו אנחנו מכירים מתחומים רבים, מתחיל לתת את אותותיו בכלכלה הכלל עולמית, ואף בישראל.
 
גם אם כעת אינכם ניצבים בפועל בפני שוקת שבורה, סביר להניח כי אם המצב יימשך בכיוון זה, לא יעבור זמן רב ואף אתם, בין אם אתם שכירים, עצמאיים או בעלי חברות, תיאלצו לחשב את מסלולכם הפיננסי מחדש. כאן, בא לעזרתכם חוק חדלות הפירעון החדש, אשר למרבה המזל נכנס לתוקף בספטמבר האחרון (09.2019).
 
לפניה ישירה אל משרד עו"ד שמעון האן, לחץ/י כאן

חוק חדלות פירעון כפתרון לעסקים שנקלעו לקשיים כלכליים בעקבות משבר הקורונה
עד לפני שנים לא רבות, "חדלות פירעון" (ובשמה המיתולוגי והמרתיע - "פשיטת רגל") היוותה אות קין כלשהו, שהנושא אותו נאלץ להתמודד עם השלכותיו הרבות, הן בתחום האישי והחברתי והן בתחום הפיננסי / העסקי. 

בחודש ספטמבר 2019, נכנסה לתוקפה הרפורמה החדשה, אשר מטרותיה המוצהרות הן ייעול וקיצור ההליכים, תחימתם בזמן, ולא פחות חשוב מכך - איזון בין האינטרסים של הנושים לבין אלה של החייבים. על פי חוק חדלות הפירעון החדש, התנהלות ההליכים מושפעת מסכום החובות הנצבר.

מהי מטרתו של חוק חדלות הפירעון החדש? 
את קו הגבול החוק החדש משרטט בין החובות העולים על סך של 150 אלף שקלים ובין חובות שסכומם נמוך מכך. החוק מתייחס להליכים שנפתחו לאחר ה-15.09.2019, ומפשט אותם עבור החייבים וגם עבור הנושים. בסופו של דבר מטרת החוק היא אחת - לאפשר לנושים לקבל את המגיע להם, תוך סיוע לחייב להגיע לחוף מבטחים, שממנו יוכל לצאת לחייו החדשים מהר ככל האפשר.

לפי עורך דין שמעון האן: "זוהי חובתנו המוסרית לשמור על העסקים ובעליהם, אני רואה את המצב ואפשר לעזור כמעט לכולם".

המשבר הנוכחי פוגע בעצמאים ובשכירים בכל תחומי המשק
חוק חדלות הפירעון החדש מספק לאנשים פרטיים ואף לבעלי עסקים את המוצא הנכון האפשרי לצאת ממצבים, שבמרבית המקרים, הם נקלעו אליהם שלא באשמתם. אם נבחן את המצב הנוכחי, למשל, נראה כי אותו אפקט דומינו שהזכרנו בתחילה, פוגע רוחבית בכל תחומי המשק, בעסקים גדולים, בעסקים קטנים, בעצמאים וגם בשכירים.

גם במקרה שהתחזיות הוורודות ביותר הן אלו שיתקיימו, בהערכה גסה, ניתן לומר כי רק בעוד קרוב ל-12-16 חודשים, נוכל לצפות להתאוששות כלשהי במשק הישראלי. כך שגם מי שעדיין אינו מצוי במשבר כיום, עתיד לפגוש אותו בנקודה זו או אחרת בתקופה הקרובה.

אף אחד מאיתנו אינו מוגן מפני קריסה כלכלית
המשבר העיקרי עדיין עתיד להגיע, ובעיקר, חשוב לזכור, כי גם כאן, כמו בתחומים אחרים, אלמנט הזמן משחק תפקיד משמעותי. ככל שתזהו את הבעיה מוקדם יותר ותתייעצו עם איש המקצוע המתאים, כך גדלים סיכוייכם לצמצם למינימום האפשרי את הנזקים התדמיתיים והפיננסיים שעלולים להיגרם לכם.

עורך הדין שמעון האן (צילום: משרד עו''ד שמעון האן)
עורך הדין שמעון האן (צילום: משרד עו''ד שמעון האן)

משרד עורך דין שמעון האן מתמחה בעולם העסקי ובחדלות פירעון לעסקים שאינם מסוגלים לעמוד בהתחייבויותיהם. בעקבות משבר הקורונה הכלל-עולמי מגיעים למשרד בעלי עסקים רבים שהתרסקו כלכלית ואינם יכולים לשוב ולעמוד בחזרה על "רגליהם" העסקיות מאחר והמדינה אינה נותנת להם דבר. המשרד מציע ליווי משפטי מקצועי הכולל, בין שאר שירותיו, אף ליווי וסיוע בהליכי חדלות פירעון. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לחדלות פירעון LawGuide.
* לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.