מבית החולים סורוקה בבאר שבע דווח הבוקר (רביעי) על שני נפטרים נוספים כתוצאה מנגיף הקורונה. מדובר בקשישים בני 96 ו-97, שהיו דיירי בית האבות משען בעיר, שהיווה מוקד מרכזי להתפרצות המחלה. עם פטירתם, העלו את מניין קורבנות מהמוסד ל-10 בני אדם סך הכל. 

אחד מהקורבנות הוא שמעון ריינזילבר בן 97, ניצול שואה, שהותיר אחריו ילד אחד, שלושה נכדים ו-8 נינים. נכדו אורן ספד לו וסיפר: "הוא מת לבד, בלי אף אחד לצידו. עדכנו אותנו על מותו בשעה 23:30 בלילה. סבא שלי ירד מהאוטובוס עם 17 המשפחות הראשונות בבאר שבע בשנת 49'. הוא היה ניצול שואה מפולין ועלה לישראל באוניית התקווה". 

"ביום רביעי התקשרו אליי למשען ואמרו שהוא לא מרגיש טוב ושמפנים אותו. משך חודש לא פגשנו אותו ולא ראינו אותו כי היה אסור למשפחות להיכנס. פגשתי את סבא שלי במיון והוא התאשפז בפנימית במחלקת ביניים של קורונה. עוד לא קיבלנו תשובות, אבל הוא שכב בבידוד. ביום חמישי בבוקר קיבלנו תשובה שלילית לקורונה. הוא שכב ליד אהרון ארושס הראשון שנפטר מקורונה. הוא נותר בבידוד, עייף ולבד. הוא חזר למשען אחרי בדיקה נוספת שלילית. זו הייתה הטעות של חיינו", סיפר בכאב.

שמעון ריינזילבר  (צילום: באדיבות המשפחה)
שמעון ריינזילבר (צילום: באדיבות המשפחה)

"ביום שישי בערב הוא שוב הרגיש לא טוב. הייתה איתו מטפלת שאמרה שניסתה להשיג את הצוות ולא התייחסו אליה. ככה גם ביום שבת וביום ראשון. כל הזמן הזה סבא שלי סובל מקוצר נשימה, עם כאבים. לא היה אף אחד שבדק מה קורה איתו. הגעתי לשם ביום ראשון בשבוע שעבר, עשיתי בלגן וביקשתי שיגיע רופא.

ביום שלישי בערב שכרתי דירה מעכשיו לעכשיו ובאתי להוציא אותו בבוקר. לפני שהוצאתי אותו עשו לו בדיקה. למטפלת שלו, שאיתו 24 שעות ביממה, לא עשו. ככה מתייחסים לעובדים הזרים. הם סוג ב' אבל צדיקים. ביקשתי ממשען שייתנו לי את המיטה המיוחדת שלו ואת מחולל החמצן והם סירבו. לבסוף, אחרי שהסכימו והבאתי אותו לדירה שכורה ורופא פרטי הוא קיבל טיפול ומשככי כאבים", הוסיף.

בית אבות משען בב''ש (צילום: יאסר עוקבי)
בית אבות משען בב''ש (צילום: יאסר עוקבי)


ביום חמישי קיבלה המשפחה תשובה חיובית כי שמעון אכן נדבק בקורונה. "הוא לא רצה להתפנות לבית החולים ורצה למות בבית. אבל הוא סבל. הזמנתי אמבולנס ולקחו אותו לבית החולים. הוא אמר אחרי שסבתא נפטרה 'אני אחזיק 3 חודשים'. והוא נפטר בדיוק שלושה חודשים אחריה. הוא אמר שהוא לא רוצה שיישבו עליו שבעה כדי לא להטריח אף אחד", סיפר אורן. 


בהמשך סיפר הנכד כי כעת המטפלת של סבו חשה ברע וסובלת מתסמינים. אורן שוהה יחד עם המטפלת בבידוד. "אני בלי תסמינים. אבל המטפלת, שהייתה עם סבא וסבתא, מרוסקת. הקורונה היא הכדור שהרג את סבא שלי. אבל משען לחצו על ההדק. והם הרגו עוד 8 לפניו וימותו עוד אחריו. זה ממש מחנה השמדה בחסות המדינה".

קורונה - שאלות ותשובות