ממשרד האוצר נמסר היום (רביעי) כי ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון קבעו כי מענק הסיוע לעובדים העצמאים, שעסקיהם נפגעו בשל התפרצות הקורונה במדינה, יורחב באופן משמעותי. על פי הסיכום שהושג, אוכלוסיות נוספות יהיו זכאיות למענק. כמו כן, יבוטלו קריטריונים שונים וסכום המענק הכולל יגדל. לאור כלל השינויים שהושגו, למעלה מ-600 אלף עצמאים צפויים להיות זכאים כעת למענק.
 
בתום דיון מקיף של גורמים מקצועיים עם אוכלוסיית העצמאים ונציגי המגזר העסקי, הוחלט להקצות סכום של כמיליארד ש"ח לטובת הרחבת מענק הסיוע לעצמאים, כך שסך הסיוע הישיר יעמוד על 4 מיליארד ש"ח. מטרת הגדלת התקציב הרחבת הפעימה הבאה של מענק הסיוע, בכפוף לאישור הממשלה, הן מבחינת היקף הסיוע והן מבחינת אוכלוסיית הזכאים.

הקריטריונים החדשים כוללים שכירים בעלי שליטה, הגדלת המענק ל-70% מההכנסה החודשית הממוצעת, הגדלת המענק המקסימלי לסכום של 10,500 ש"ח, הגדלת תקרת ההכנסה החייבת למיליון ש"ח בשנה, ביטול קריטריון הכנסת משק הבית, קביעת ההכנסה הממוצעת על פי שנת 2018 או 2019, לבחירת העובד העצמאי, וכן בדיקת ירידת מחזר הפעילות בהיקף של 25% תיבדק לפי חודשי מרץ עד יוני.  

קורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בתחילת החודש הנחה ראש הממשלה נתניהו לאשר תקנות שעת חירום (מענק סיוע לעצמאים), שיינתן באמצעות רשות המיסים לאוכלוסיות העצמאים, במסגרת צעדי הממשלה שהנחה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים.

מהמסמך שאישרה הממשלה עולה כי למענק הסיוע יהיה זכאי עצמאי שבשנת 2019 מלאו לו 20 שנים או יותר, לשם סיוע בתקופת ההתמודדות עם הנגיף, אם הכנסתו לשנת 2019 לא עלתה על 240 אלף שקל בשנה, והכנסתו החודשית הממוצעת עולה על 2,000 שקלים.

קורונה- שאלות ותשובות