בעקבות חשיפת מעריב: בכלי התקשורת הערביים פורסם היום (רביעי) כי חמאס מקיים דיונים פנימיים בנוגע לכניסה למשא ומתן עקיף עם ישראל בסוגיית השבויים והנעדרים, בעקבות הצעתו של מנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, ותגובת משרד ראש הממשלה.

המקורות ציינו כי המודיעין המצרי הביע את נכונותו לתווך בין הצדדים כדי להביא להשלמת עסקה וכי אנשי המודיעין המצרי עדכנו בכך את ראש המל"ל מאיר בן שבת ואת הנהגת חמאס. בין האפשרויות שאותן שוקל חמאס היא שחרור של אחד או שניים מהאזרחים הישראלים השבויים ברצועת עזה, או סיפוק מידע על גורלם של הדר גולדין ואורון שאול.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם במעריב כי גורמים במערכת המדינית-ביטחונית סבורים כי משבר הקורונה והשלכותיו האפשריות גם על רצועת עזה, פותחים חלון הזדמנויות להתקדמות גם בסוגיית השבויים והנעדרים. כך למשל, שר הביטחון נפתלי בנט אמר השבוע שכמו לעזה, גם לישראל יש צרכים הומניטריים והוא קשר בין סיוע לרצועה בהתקדמות בנוגע לשבויים ונעדרים. "אנחנו פתוחים לרעיונות רבים", רמז.

ברצועה מוחזקים כיום אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד וגופותיהם של לוחמי צה"ל סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול ז"ל. למעריב נודע כי מאחורי האמירה הכללית הזו, במערכת המדינית-ביטחונית כבר הועלו רעיונות וכי התנהלו בנושא דיונים משמעותיים עם בכירים במערכת הביטחון.