סימן לאופטימיות זהירה? מספר קורבנות נגיף הקורונה ברחבי העולם חצה היום (חמישי) המיליון וחצי בני אדם. עם זאת, במדינות שונות  ניתן לראות השתטחות מסוימת בעקומת ההדבקה. מספר קורבנות הקורונה שנרשם בספרד ביממה האחרונה עומד על 683 בני אדם, נתון המהווה את המספר היומי הנמוך ביותר במדינה מזה שבועיים. עם זאת, מספר החולים נותר גבוה ועומד על 5,756 בני אדם נוספים. 

מספר המתים במדינה, המהווה מוקד מרכזי להתפרצות הנגיף באירופה, עומד עתה על 15,238 בני אדם. על אף הנתון הגבוה, חזה ראש הממשלה סנצ'ז כי המדינה תשיג "ניצחון מוחלט" במאבקה במחלה וכי המצב "מתחיל להיות תחת שליטה". בהתאם להכרזות מעודדות אלו, החל הממשל להיערך ליום שאחרי המגיפה, והחל בבניית תכנית שיקום לאומית שמטרתה לטפל בנזקים שהותיר הנגיף בתחומים כלכליים וחברתיים ברחבי המדינה. 

קורונה בספרד (צילום: רויטרס)
קורונה בספרד (צילום: רויטרס)

באיטליה, מוקד נוסף ומרכזי של התפרצות הנגיף הקטלני, עומד מספר הנדבקים הנוכחי על 140,000 בני אדם, כאשר בימים האחרונים נרשמה ירידה משמעותית במספר החולים היומי. מספר המתים במדינה עומד על מעל ל-17,000 מקרים.

גם בבריטניה זכו לחדשות מעודדות לאור השיפור במצבו של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, שאושפז וקיבל טיפול בחמצן לאחר שנדבק במחלה. לפי מקורבים, מצבו של ג'ונסון מוסיף להשתפר ביומיים האחרונים, אך הוא עדיין מאושפז בטיפול נמרץ בבית חולים בלונדון.

מספר הנשאים החיוביים בנגיף בבריטניה עומד עתה על מעל 60,000 בני אדם, ומניין המתים עומד על מעל ל-7,000. במהלך היממה האחרונה, נוספו 5,500 חולים מאומתים נוספים למניין החולים הכללי.

בוריס ג'ונסון: שיפור נוסף במצבו (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
בוריס ג'ונסון: שיפור נוסף במצבו (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

בארצות הברית לעומת זאת, בה הווירוס התפרץ באופן משמעותי, עומד מספר הנדבקים על מעל ל-430,000 נשאים מאומתים, כאשר מתוכם 150,000 הם תושבי ניו יורק. בתוך כך, מסר משרד הבריאות במעצמה כי מאגר החירום הלאומי של ציוד רפואי אזל כמעט לחלוטין. מדובר במאגרי מלאי הכוללים תרופות מכונות הנשמה ומגנים רפואיים, המיועדים לשימוש בעתות משבר.

גם בגרמניה נרשמה עליה מדאיגה במספר החולים והמתים, עם 250 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהנגיף. מגמות עליה נוספות נרשמו בבלגיה, פורטוגל, שוויץ ושבדיה. 

הקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
הקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)

באפריקה, שעד כה לא היוותה מוקד משמעותי להתפרצות המחלה, החלו לנקוט בצעדים מחמירים על מנת לבלום את התפשטותה במדינות היבשת. מספר החולים ביבשת כולה עומד על 11,000 בני אדם ומספר הקורבנות על 562, נתונים נמוכים יחסית בהשוואה למדינות אירופה ואסיה. 

בתוך כך, בפנייה לארגון הבריאות העולמי, ביקשו מספר נציגים ממדינות דרום אפריקה סיוע מידי. "בשבועות האחרונים, אנו עדים לכך שמספר החולים במדינות ברחבי היבשת הוכפלו", אמר מייקל יאו, מנהל תכנית סיוע לאפריקה בארגון הבינלאומי, והוסיף: "אם מגמה זו תמשיך, ובהתאם למגמות שראינו בסין ובאירופה, ייתכן כי נראה עלייה משמעותית במקרי ההדבקה והמוות כתוצאה מהנגיף ביבשת בקרוב", הזהיר. 


בסין לעומת זאת, שהייתה כזכור מוקד התפרצות המחלה הראשוני, מתו במהלך הלילה שני בני אדם מנגיף הקורונה, זאת לאחר יומיים בהם לא נרשם אף מקרה מוות במדינה כלל. 

קורונה - שאלות ותשובות