הבוקר (שישי) הותר לפרסום כי ליאה שוורץ, בת 85, מתה אמש לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה והועברה בשבוע שעבר למרכז הגריאטרי ביפו. שוורץ הייתה הקורבן ה-12 במספר בקרב דיירי רשת בתי האבות "משען".

"אמא שלנו, מהחלוצים שעלו לארץ עם קום המדינה, מוותיקי העיר באר שבע, ניצולת שואה. בשנים האחרונות ניהלה ביחד עם אבא ז"ל את חנות הטבע "עץ השדה", בעיר העתיקה בבאר שבע. לאמא שלושה ילדים, שבעה נכדים, שישה נינים. היא הייתה אישה-מלאך, עם נתינה, עדינות וטוב לב יוצאי דופן", ספד לה נכבדה, רגב רטס.

"ביום שלישי שעבר הועברה ממשען יפו, חלה הידרדרות במצבה. סבתא נפטרה בגיל 85, הייתה אישה יוצאת דופן בענווה ובצניעות שלה. מתחילת הדרך לא הייתה התיייחסות ממשען, הם התעלמו לחלוטין, ביום הייתה תקשורת עם הרופאים וקיבלנו עדכונים על מצבה. אנחנו מאוד כועסים על ההתנהלות של משען, הייתה שם רשלנות. כנראה לא הייתה הפרדה כמו שצריך. יש כעס על משרד הבריאות שלא עשה בדיקות מיד, אנחנו ציפינו שמשרד הביראות ינהל את זה באופן מקצועי. אם בשלבים הראשונים היו מקפידים על בידוד, ומשרד הבריאות היה מגיע עם צוותים שיודעים לטפל בזה, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה של שרשרת הידבקות", הוסיף הנכד.

"משען" פרסמה את התגובה הבאה: "ראשית, תנחומינו למשפחה. לא נתנצח עם הנכד בשעת אבלו, אך נציין שהדיירת לאה שוורץ ז"ל טופלה באופן מיטבי על ידי הצוות הרפואי והטיפולי. בידינו תיעוד מלא ומדוייק של הטיפול הטוב בה. ככל הנראה הנכד לא מעודכן בפרטים".