בניגוד להמלצת משרד הבריאות: לאחר חילופי האשמות ומחלוקות פומביות בין בכירי האוצר והבריאות, ובין שרי הממשלה לבין עצמם, נראה כי ישראל פונה להקלה בסגר, ומסתמנת החלטה על החזרת המצב לקדמותו (שגרת החירום שהתקיימה לפני החג). הסגר שיוטל על ירושלים יהיה דומה לזה שהוטל על הערים בשאר הארץ - אותן הגבלות שפורסמו במהלך הלילה. לעת עתה נראה כי ההצעה של בכירי משרד הבריאות להטיל סגר כולל על ירושלים, לא תתקבל.

כפי שקרה לפני החג, ראש העיר משה לאון ובכירים בעיריית ירושלים יצאו נחרצות נגד הטלת סגר מחמיר על כמה שכונות בעיר. זאת חרף ההמלצות של משרד הבריאות. בעירייה טענו כי לעומת בני ברק , השכונות בעיר הבירה לרוב מבודדות פיזית ואין זה פתרון נכון לנעול את תושביהן בתוך השכונות. הדיון על האפשרות להטלת סגר מיוחד התחדש הבוקר (שישי), כאשר בעיריית ירושלים חזרו ודרשו שלא להחמיר את כללי הסגר על השכונות.

לפנות בוקר הוסרו מגבלות התנועה הבין עירוניות על האזרחים, כאשר בתום ישיבת טלפונית ממושכת, ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל", בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליטה להורות על הקלות בנהלים. בנוסף, נקבע כי תתאפשר יציאת תושבים מהעיר בני ברק למקומות עבודה, ללא צורך באישורי מעבר, בעקבות בקשתו של ראש העיר, אברהם רובינשטיין. יחד עם זאת, הוועדה קבעה כי העוצר על העיר החרדית יימשך לעוד חמישה ימים.

נפתלי בנט. נחשב לתומך נלהב של פתיחת הכלכלה (צילום: פול/ קוקו)
נפתלי בנט. נחשב לתומך נלהב של פתיחת הכלכלה (צילום: פול/ קוקו)

בתוך כך, הממשלה אישרה היום בצהריים, באמצעות במשאל טלפוני שני תיקונים לתקנות לשעת חירום בצל התפשטות נגיף הקורונה. תקנה אחת נוגעת לדחיית מועדי תשלומי הקנסות במטרה להקל על האזרחים, והתקנה השנייה נוגעת להתרת חלק מהגבלות תחבורה ציבורית באופן שיתן מענה הולם לצרכי המשק, החל מיום ראשון בשעות הבוקר. 

כאמור, וועדת הקורונה של הכנסת התכנסה לדיון לילי, והכריע כי ימי חול המועד יהיו בסימן הקלה ויציאה מהמצב הקיים. אולם במשרד האוצר הבהירו כי המגבלות הנוספות שהוטלו לפני החג על מקומות העבודה יוסרו כמתוכנן, והמצב יוחזר למגבלות שהיו קיימות ערב ליל הסדר - זאת בניגוד לעמדת גורמים במשרד הבריאות, שכיוונו דווקא להחמרת צעדים נוספת והמשך התגוננות.