מדוברות משרד הבריאות נמסר היום (שישי ) כי נחתם עם מכון ויצמן על הסכם שמתיר שימוש במעבדה שלהם לטובת בדיקות קורונה. לפי ההסכם, המעבדה תחל לפעול מיידית החל מהיום, ותבדוק כ-1,000 בדיקות ביום, על מנת לסייע במאמץ לזיהוי חולים נוספים במחלה.

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע מטוס אל על המריא מסיאול, בירת קוריאה הדרומית, כאשר עליו חומרים כימיים (ריאגנטים) לעשרות אלפי בדיקות קורונה. כמו כן כולל המטען כ-30 אלף חליפות מיגון לצוותים רפואיים. 

את הריאגנטים רכש מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון עבור משרד הבריאות. לאור הדחיפות, הובילה יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במשהב"ט מבצע בזק להבאת החומרים לישראל, עוד לפני כניסת חג הפסח. משרד החוץ ושגרירות ישראל בסיאול הצליחו לארגן בתוך פחות מ-24 שעות אישור נחיתה במדינה ומטוס דרימליינר (787) של חברת 'אל על' נחת אמש בדרום קוריאה והמריא בחזרה לפנות בוקר עם המטען. המטוס צפוי לנחות בנמל התעופה בן-גוריון היום בצהרים.

על פי דיווחים של בכירים במערכת הבריאות, מערכת הביטחון והמכון, משרד הבריאות לא שיתף פעולה במאבק בקורונה עם גורמים נוספים. "הפקידים במשרד הבריאות ממשיכים לטרטר אותנו", סיפר למעריב גורם במכון ויצמן, "המעבדות שלנו כבר מוכנות מזמן, בכל פעם שאנחנו מודיעים להם שהכל מוכן הם ממציאים רגולציה חדשה או עוברים למודל אחר ועוצרים אותנו. הפעם האחרונה שזה קרה היתה אתמול בערב. אפשר להשתגע".