משרד הבריאות אישר היום (שבת) הקלות בבידוד לדיירי משען בבאר שבע. זאת, בעקבות מכתב דחוף ששיגרה ביום שישי רשת משען למשרד הבריאות, ובו דרישה לקבל הוראה ברורה בנוגע ל-130 דיירים באגף העצמאי, שבאותו יום הסתיימה תקופת הבידוד שלהם, ובנוסף נמצאו נקיים בבדיקה שנערכה להם ב-1 באפריל.

במהלך היום כאמור, הגיע הרופא המחוזי מטעם משרד הבריאות, פרופ' גדלביץ, לביקור ולהערכת מצב בבית הדיור המוגן משען בבאר שבע. זאת נוכח בקשת רשת משען לבחון הקלות על כ-130 דיירי הבית השוהים בבידוד מזה 15 ימים. בתום הערכת מצב, בהשתתפות הצוות המקצועי של רשת משען, אישר משרד הבריאות יציאה מבוקרת ופרטנית של הדיירים מדירותיהם, תוך שמירה והקפדה על ההנחיות. 

ממשען נמסר כי התקופה הממושכת בה נתונים הדיירים בבידוד מכבידה על מצבם הנפשי והיא מבקשת להקל על מצוקתם. לכן נדרשה הוראה מפורטת ומדוייקת ממשרד הבריאות בסוגייה זו.

צוות משען החל ליישם את הנחיית משרד הבריאות ויאפשר לכל דייר, בתורו, לצאת מדירתו למתחם הבית בלבד ובליווי איש צוות ממוגן. במקביל, בעקבות התלונה במשטרה שהוגשה על ידי משפחות הנפטרים מבית האבות, מסרה רשת משען נמסר כי ״לא ידוע לנו על כל חקירה בנושא ואין שום עילה או סיבה מוצדקת לפתיחה בחקירה״.

״אין לנו ספק שהמשטרה לא תתן ידה לתעלולי יחצנות של גורמים ערלי לב וחסרי אחריות שמנצלים משפחות בשעת אבלן כדי לייצר כותרות סנסציוניות שאין להן כל  בסיס״ הוסיפו ברשת והבהירו כי ״למרות הזדון, ההשמצות וטענות השווא, של גורמים תאבי פרסום וחסרי רסן, נוסיף לטפל במסירות, במקצועיות ובאהבה בדיירינו היקרים״.