רונן צור, יועץ התקשורת האישי של יושב ראש הכנסת ויו״ר כחול לבן, בני גנץ, הראיין הערב (שבת) למהדורת החדשות של ערוץ 12 בעניין המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות לאומית בין הליכוד וכחול לבן, ואמר כי ״מבחינתנו הכל מוכן. ביום שני כבר היו סיכומים בין שתי המפלגות, ואז הצד השני קיבל החלטה לסגת, כנראה בגלל שיקולים כאלה ואחרים. כל אחד נתן וקיבל בהתאם למה שהיה חשוב לו״.

״מבחינתנו אפשר לחתום על הסכם קואליציוני כבר הערב״ הבהיר צור, בתור אחד מנציגי כחול לבן בשיחות הקואליציוניות, והוסיף כי ״זה לא נכון להיכנס לשיח של איומים ואולטימטומים כשאנחנו נמצאים כפסע מהקמת ממשלת חירום, שנתניהו אמר שהיא חשובה יותר מכל שיקול אחר. ממשלת חירום היא בהחלט צו השעה אך לא בכל מחיר״.

רונן צור. צילום: יח״צ
רונן צור. צילום: יח״צ

כזכור, אמש דווח כי צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד נפגשו במהלך יום חמישי, במטרה לנסות לקדם את הקמת הממשלה, כשהמחלוקת שעמדה, ועדיין עומדת ככל הנראה, על הפרק סובבת סביב אופן בחירת שופטי בית המשפט העליון. בליכוד ובימין מתנגדים בתוקף למה שהם מגדירים "ויתור על המהפכה שהימין קידם בשנים האחרונות", כאשר בכחול לבן הבהירו כי זה נושא שהם לא מוכנים להתפשר בו.

הצדדים כאמור, היו קרובים לחתימה על ההסכם, אולם ברגע האחרון נענה בנימין נתניהו לקולות במחנהו "להתעקש על הנושא המשפטי ולא לסגת מילימטר". בשל כך המגעים לאחדות התפוצצו לפני החג.