ועדה מיוחדת של המטה לביטחון לאומי, שהתייעצה לגבי החזרה לשגרת הלימודים במערכת החינוך לאחר משבר הקורונה, המליצה לממשלה לבטל את החופש הגדול בשנת הלימודים הנוכחית - כך דווח הערב (מוצ״ש) במהדורת החדשות של ערוץ 12.

״יש לפעול כבר עכשיו לביטול החופש הגדול בשנה הנוכחית בכדי להשלים פערי לימוד ובעיקר להעלות את תפוקת המשק בחודשי הקיץ״ נכתב בהודעה הרשמית שהעבירה הוועדה למשרד החינוך. אם יחליטו בממשלה לקבל את ההמלצה ולבטל את החופש הגדול בקיץ, זה יהיה צעד חסר תקדים שלא ננקט בעבר, גם לא בהזדמנויות בהן הוחלט לקצר את ימי החופשה, כמו ב-2007, לאחר שביתת המורים הגדולה שהתרחשה באותה שנה.

בנוסף, המליצה הוועדה על חזרה באופן הדרגתי למערכת החינוך, שתתבצע לפי מיקום גאוגרפי, כאשר יישובים ללא תחלואה, או שאותרו בהם מעט חולים, ישובו לשגרה קודם. יחד עם זאת, העלתה הוועדה רעיון לפיו מורים מתחת לגיל 50 יחזרו ללמד ראשונים, ורק אז יוחזרו לבתי הספר המורים המבוגרים יותר, שנמצאים בקבוצת סיכון.

כזכור, משרד החינוך החליט במהלך השבוע שעבר כי הלימודים לא יתחדשו אחרי חופשת הפסח, ובנוסף הוחלט לקיים השנה את בחינות הבגרות במתכונת חירום, לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה וחוסר הוודאות לגבי תום המשבר והחזרה לשגרה.