שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התראיין הבוקר (ראשון) ברשת ב', והתייחס לפלונטר הפוליטי, לאפשרות של ממשלת רוטציה וכן לסוגיית בחירת השופטים של ראש הממשלה נתניהו, שעומד בעצמו בפני משפטו שלו. "אנחנו בעד רוטציה וממשלת אחדות, אבל אני מציע לנשיא להעביר את המנדט לנתניהו. זה טריוואלי", קבע השר.

האם אתם יורדים מראיון ממשלת הרוטציה?
"בדיוק הפוך, אנחנו בעד רוטציה וממשלת אחדות, אבל אני רוצה קודם להתייחס לעניין הרכבת הממשלה. אני מציע לנשיא להעביר את המנדט לנתניהו, זה טריוויאלי מבחינת הצדק ומבחינה פרגמטית. נתניהו הוא זה שיכול להרכיב ממשלה כרגע. לפי החוק, מי שראש ממשלה ראשון הוא זה שיכול להקים ממשלה. אני קורא לנשיא להטיל מחרתיים את המנדט על נתניהו כדי לזרז את הקמת ממשלת החירום הלאומית".

זה צודק שתהיה ממשלה פריטטית?
"זה לא צודק, אבל הסכמנו לזה בגלל הרצון להביא את כחול לבן לממשלת אחדות. אם מדברים על צדק, אז הנשיא חייב להטיל את המנדט על נתניהו. דחוף להקים ממשלה, מה שתוקע את הרכבת הממשלה הם שני דברים שהוסכם עליהם. ראשית, שכל ההחלטות יתקבלו בהסכמה בין נתניהו לגנץ...". 

נראה לך הגיוני שנתניהו שהולך למשפט יקבע מי יהיו השופטים?
"כשמדובר על מינוי שופטים יש לזה השפעה גדולה על התנהלות המדינה. תראה, אתה יכול לבוא ולנסות לשלול את תוצאות הבחירות. זה הגיוני שראש הממשלה הוא ראש הממשלה ולממשלה יש השפעה מוגבלת על הנושא. לאף אחד אין השפעה מוחלטת בעניין הזה. מה שהגיוני זה לכבד את תוצאות הבחירות". 

אתה בוועדה שצריכה לקבל את ההחלטה בנושא איכון הטלפונים הסלולריים. הגעתם להחלטה?
"נקיים היום דיון נוסף. אנחנו רואים כרגע שיש לנו יכולת, בזכות יכולות המחשוב, להגיע למצב שבו נוכל לשפר את השליטה שלנו במגיפה, ונוכל למנוע הדבקה הרבה יותר מהר מאשר היום. ככה נוכל להציל את הכלכלה ולשפר את המצב של אלפי אנשים שנמצאים בבידוד. לא סיכמנו את המלצותינו, אבל עקרונית אפשר היום לשחרר מהר יותר את האזרחים והכלכלה מהעוצר, וזה גובר על הפגיעה בפרטיות, שלא באמת קיימת, כי אנחנו מדברים רק על אנשים שיש חשש שנדבקו".