בבניין דירות עירוני או בבית פרטי במושב, בפנטהאוז או בדירת סטודיו, בבית משפחתי או בדירת שותפים - שכנים הם בכל מקום. לפעמים טובים, לפעמים לא מורגשים ולפעמים מטרד של ממש. כזה שמגיע לבתי משפט.

לפניה ישירה אל משרד עו"ד, גישור ובוררות עמית לויתן, לחץ/י כאן

כך תגרמו לשכן שלכם לתבוע אתכם ב-5 דרכים אפקטיביות:

1. תליית מודעות
יש לשכנה שלך בבניין חנייה פרטית מוגנת במצלמות שהיא לא חולקת איתך או עם שאר הדיירים? מי היא חושבת את עצמה עם החנייה הפרטית שלה? זה הזמן להגיד לכולם מה דעתך עליה על ידי תליית מודעה במקום מרכזי, שכל דיירי הבניין יראו.

מוטב שתשתמש בתפקידך המכובד כיושב ראש ועד הדיירים כשאתה מזהיר את הציבור מפני השכנה המסוכנת שמרגלת אחרי השכנים, מצלמת ומקליטה אותם. תוסיף עוד שיש להיזהר מנטייתה לשקר, לסכסך ולדבר על כולם מאחורי הגב. חשוב שככל שהשכנה תוריד את המודעות שתלית, תחזור ותתלה אותן מחדש, עם תיאורים ציוריים של התנהגותה ועם שמה המלא. מודעה יומית אחת ואתה מסודר.

2. מכתב רב נמענים
חולק גדר עם שכן הולל המארח טיפוסים שאינם לרוחך? אתה בטוח שהתנהגותו מורידה את ערך הנכס שלך? אין דרך אלגנטית יותר להשחירו מאשר מכתב בתפוצת נאט"ו, לכל בעלי הסמכויות רמי הדרג במועצה האזורית 'מעלה-טחב'. 

תאר אותו כדבר הנורא ביותר שקרה ליישוב הנפלא שלך ובעצם למדינה הנהדרת שלך, העלה שאלות בדבר אמינותו כאדם ולגיטימיות העסק שלו, המצא לו קשרים בעולם התחתון וקנח בגוזמאות על סטיות מיניות שיש להרחיק מן הציבור המהוגן. ההצלחה מובטחת.

3. רכילות ושמועות
המשפחה שגרה מולך רועשת לטעמך? את חושבת שהילדים שלהם צריכים לרדת במדרגות יותר בשקט? קודם כל תבררי מה שאר השכנים חושבים עליהם, כלומר תגידי לשאר השכנים מה את חושבת עליהם. 

בהמשך, הזמיני את השכנות לקפה ותחלקי (בסוד, ביניכן) ששמעת שההורים בכלל מתגרשים, שהילדים המסכנים מוזנחים  - כי ההורים שלהם עסוקים בהרפתקאות מיניות עם אחרים - אז מה הפלא שהילדים מתנהגים כמו חיות? הם הרי זועקים לתשומת לב. תוסיפי ששמעת שזה בטיפול של הרווחה וזהו, השכנות האחרות כבר יעשו את העבודה בשבילך.

4. תכתובות בווטסאפ
השכנה החצופה התלוננה אצל מנהל הקהילה שאתה מכבה סיגריות בעציצים שלה? היא יודעת שאתה נכד של המייסדים? אין מבטיחה יותר מהשפלה בקבוצת הווטסאפ של היישוב, שמונה 300 מתושביו. הפץ איך היא גונבת במרכול כבר שנים, שזו מסורת שסבתא שלה התחילה וכולם העלימו עין כי לא נעים. תרמוז שגם הבת שלה אותו הדבר ואין מה לעשות - זה בגנים. השקעה של הודעה או שתיים וזה בכיס.

5. אסיפת דיירים
השכנים העלובים מלמטה מתלוננים שהשתלטת על הגג המשותף? אל תבזבז תחמושת על שיחות חדר מדרגות מעטות משתתפים - אתה נועדת לתת את הופעת חייך מול קהל גדול, כראוי לאישיות בעלת גג.

המתן לאסיפת הדיירים הבאה וכשיגיע תורך תן להם את המופע שחיכו לו - השתלחות חסרת רסן בשכן לבחירתך. היה נחרץ ובוטה, השתמש בביטויים שלא חוזרים עליהם באוזני הילדים, תערב הורים ואילנות יוחסין. 

ספר איך ראית אותו צורך שירותי ליווי, משדל לדבר עבירה, מפתה קטינים ועוד כהנה וכהנה מעשים פליליים ובושות משפילות. ותנופף אליו באצבע המורה, זה משדר אמינות. עם משחק כזה האוסקר של הנתבעים אצלך.

בנימה רצינית יותר
עשית אחד או יותר מאלה? ברכותיי, אתה חשוף לתביעה. במידה ונכנסת לצרות כאלו, כדאי להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום תביעות לשון הרע. ואם עדיין לא תבעו אותך, אנא הימנע מזה.

עורך הדין עמית לויתן (צילום: דני גולן)
עורך הדין עמית לויתן (צילום: דני גולן)

משרד עו"ד עמית לויתן, מתמחים בתביעות לשון הרע ועוסקים גם בדיני עבודה, עריכת חוזים, גישור ובוררות. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לתביעות דיבה ולשון הרע LawGuide.
* לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.