מספר קורבנות הקורונה בישראל עלה הערב (ראשון) ל-105 עם מותם של הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון, שהלך לעולמו בגיל 79 וסמיחה דיאב, תושבת טמרה בת 90 שסבלה ממחלות רקע. 

לפני כן, עודכן מניין הנדבקים מקורונה בישראל ל-11,145 בני אדם. 183 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 131 מונשמים. עוד נמסר כי 155 חולים במצב בינוני ואילו היתר במצב קל. 1,627 בני אדם החלימו שוחררו לביתם. 

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב בהודעה לציבור: "סכנת ההידבקות והתפשטות נגיף הקורונה טרם חלפה. אני חוזר ומדגיש שיש להישאר בבית ולצאת רק לפעולות חיוניות כגון רכישת מזון ותרופות. יש לעטות מסכה בכל יציאה מהבית ולשמור על מרחק של 2 מטרים מאדם לאדם. וחשוב מאוד להקפיד על רחיצת ידיים. אני מבין שזה קשה להישאר בבית לאורך זמן אך הציבור הוכיח ומוכיח את יכולתו לעמוד בהנחיות ולהגן על המשפחות של כולנו. קיום מפגשים בחג מסכן את החיים של כולנו. ראינו מה קורה במדינות אחרות שבהן התרופפה המשמעת ועלינו לגלות משמעת לאורך זמן כדי לא להגיע למצבים הללו. אני חוזר ומדגיש: תישארו בבית בכל ימי החג״.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי סמיחה דיאב, תושב טמרה כבת 90 נפטרה לאחר שנדבקה בנגיף. דיאב סבלה ממספר מחלות רקע. מצבה השתפר לפני מספר ימים אך הערב חלה התדרדרות במצבה וכאמור היא נפטרה. 

נתוני משרד הבריאות 12.4 שעה 21:00 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 12.4 שעה 21:00 (צילום: משרד הבריאות)

אפיק סויסה בן ה-22, שאושפז במצב קשה מאוד לאחר שחלה בקורונה, חזר להכרה מלאה והוא מתקשר עם סביבתו. הוא עדיין נתמך במכונת לב ריאה. ד"ר עדי נמרוד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים איכילוב, מסר כי "כולנו תקווה שתהליך השיפור ימשיך ונעשה כל מאמץ להחזירו לשגרת חייו הקודמים".

מבית החולים שערי צדק נמסר כי חל שיפור במצבו של צבי מיכאלי בן ה-58, ולאחר כשבועיים בהם היה מחובר למכשיר האקמו (ECM0), הוא הועבר לטיפול במכשיר הנשמה.מיכאלי, הגיע ללא מחלות רקע לשערי צדק במצב קשה והועבר לטיפול נמרץ שם חובר למכשיר האקמו- מכשיר המחליף את פעילות הלב והריאה לזמן ממושך, והיה מחובר למכשיר במשך כשבועיים.

לאחר שבימים האחרונים חל שיפור במצבו החליט ביום שישי צוות הרופאים בטיפול נמרץ לגמול אותו ממכשיר האקמו ולהעבירו למכשיר הנשמה.
צבי, שמצבו עדיין מוגדר קשה אך יציב ממשיך במגמת שיפור איטית ונמצא במעקב רפואי מתמיד במחלקה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בשערי צדק.
 
מנהל יחידת טיפול נמרץ לחולי קורונה, ד"ר יגאל הלביץ מספר "החיבור למכשיר האקמו אפשר לנו לייצב את מצבו של צבי ולמנוע קריסה של המערכות הנשימתיות שלו. בימים האחרונים ראינו שיפור איטי אבל יציב במצבו ולכן הוחלט לגמול אותו ולהעבירו למכשיר הנשמה. ב- 48 שעות האחרונות אנו רואים המשך התייצבות במצבו ומקווים שהמגמה תמשיך".

משפחתו של מיכאלי מסרה: "אנו ילדיו של צבי מיכאלי רוצים להודות לצוות טיפול נמרץ כתר בראשות ד"ר יגאל הלביץ על הטיפול המסור, הקשר והדיווח היומיומי, על העבודה הקשה והמסורה.מודים ומעריכים על שלא ויתרתם ולו לשנייה ועשיתם ככל אשר היה נדרש לטפל באבא, תודה על מלאכת הקודש בה הנכם עוסקים יום יום".

היבדק וסע’ מהיום גם באזור הגליל והעמקים 

בעקבות פנייתו של חבר הכנסת אופיר כץ, ולאחר סיכום של משרד הבריאות יחד עם מנכ״ל מד״א, אלי בין, וחבר הכנסת הוחלט כי יוקם מתחם ״היבדק וסע״ נייד אשר יוקצה רק לאזור הגליל והעמקים. המתחם יפעל בכל יום ביישוב אחר באזור הגליל והעמקים וישמש לבדיקת תושבי האזור.

שר הבריאות יעקב ליצמן, אמר: “אני מברך על הנגשת השירות לבדיקות קורונה גם לאזורי הפריפריה, במסגרת היבדק וסע של מד”א לטובת רבבות תושבים אזרחי הגליל והעמקים”. 

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד מסר: ״אני מברך על היענות משרד הבריאות ומד״א לפנייתי. מאות אלפי תושבים יוכלו לקבל מענה מהיר ולהבדק. זהו צעד חשוב ומשמעותי במלחמה למניעת התפשטות הנגיף. המתחם הנייד יעבור בכל יום בעיר אחרת באזור הגליל והעמקים״.

“אני קורא לתושבים לשתף פעולה על מנת שנוכל לשמור על בריאותכם, בריאות משפחתכם ובריאות הציבור כולו. יחד נצלח את המשבר הזה, כולי תקווה שנחזור במהרה לשגרה”.