בכחול לבן קיימו הערב (ראשון) ישיבת סיעה בעקבות הודעת הנשיא ראובן ריבלין כי הוא מסרב להאריך את המנדט לח"כ בני גנץ, והחליטו להמשיך במגעים עד הרגע האחרון, מחר בחצות, בניסיון להקים בכל זאת ממשלת חירום לאומית. עם זאת, לדברי גורמים בסיעה, אם המו"מ יתפוצץ - כחול לבן תנסה לקדם בכנסת "בכל הכוח" חקיקה הקובעת כי הנשיא לא יוכל להטיל את המנדט על מועמד שנגדו הוגש כתב אישום פלילי.

"קשה לנו להאמין שהמשא ומתן יסתיים בחיוב אבל אנחנו מנסים", אמר ח"כ בכחול לבן. גורם אחר במפלגה אמר: "אם לא יהיה הסכם עד מועד פקיעת המנדט משמעות הדבר היא שנתניהו נטש את טובת העם וויתר על ממשלת חירום לאומית, שכל כך נחוצה כעת, ויגרור שוב את ישראל לבחירות בעת הכי קשה מבחינה כלכלית ובריאותית".

לדברי גורמים בכחול לבן המו"מ נתקע בעיקר בגלל החשש של נתניהו מפסיקה של בג"ץ שתקבע שנאשם בפלילים אינו יכול להרכיב ממשלה בעקבות שורה של עתירות שהוגשו או עשויות להיות מוגשות בנושא.

בכחול לבן אומרים כי נתניהו חושש שאם יפסל על ידי בג"ץ, לאחר שחתם על הסכם רוטציה עם גנץ, גנץ יכהן כראש ממשלה לאורך כל הקדנציה, ועל כן בליכוד ביקשו להוסיף להסכם הקואליציוני סעיף שבו הצדדים מתחייבים לקדם חקיקה, שהיא מעין "פסקת התגברות"  שתאפשר לנתניהו לכהן תחת כתב אישום, גם אם בג"ץ יפסוק אחרת, אך בכחול לבן לא נתנו את הסכמתם לכך.

מוקדם יותר היום הכריזו הליכוד וכחול לבן בהודעה משותפת על עוצר ראיונות, זאת במטרה לקדם את המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית. בתוך כך, ההתנגחויות בין המפלגות ממשיכה לצבור תאוצה כאשר גורם בכחול לבן אמר: "אם לא יהיה הסכם עד מחר משמעות הדבר שנתניהו נטש את טובת העם וויתר על ממשלת חירום לאומית עם אחדות שכל כך נחוצה ויגרור שוב את ישראל לבחירות בעת הכי קשה מבחינה כלכלית ובריאותית".

יועצו הקרוב של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל הגיב להחלטת הנשיא שלא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו: "זו שרלטנות שאין לה תקדים. כאשר נתניהו לא הצליח להקים ממשלה הנשיא נתן לגנץ את ההזדמנות והיום גוש 59 אינו מקבל את ההזדמנות. מאין יודע הנשיא שאין בשמאל שנים שלושה שימנעו?".

כזכור, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הודיע היום ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי בהמשך לבקשתו של האחרון, בהתחשב בנסיבות הקיימות, לא תתאפשר הארכה של תקופת מלאכת הרכבת הממשלה. לפי דוברות משרדו, הנשיא קיבל החלטה זו לאחר ששוחח גם עם נתניהו שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות

בנוסף, ממשכנו של ריבלין נמסר כי היה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם יינתנו 14 יום להרכיב ממשלה. במידה ובזמן שנותר עד תום התקופה הראשונה שניתנה לגנץ להרכבת ממשלה, ישתנו הנסיבות ויבואו הצדדים אל הנשיא בבקשה להארכת התקופה על מנת לסייע בידם להגיע להסכם, ישקול זאת הנשיא שנית.

בליכוד מחו נגד החלטתו של הנשיא שלא להטיל את המנדט על נתניהו, ואמרו בתגובה: "תנועת הליכוד שבה ומבקשת מהנשיא ריבלין להעביר את המנדט לראש הממשלה נתניהו, ראש המפלגה הגדולה בכנסת ועם 59 ממליצים, בדיוק כפי שנהג הנשיא ריבלין לאחר הבחירות הקודמות בספטמבר, כשהעביר את המנדט מראש הממשלה נתניהו לח״כ גנץ כשהיו לגנץ רק 54 ממליצים".