מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התראיין הבוקר (שני) בגל"צ והתייחס לסוגיית קיצור החופש הגדול בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל. כשנשאל מה צפוי לקרות בחושדים הקרובים, אמר כי "כמו שלפני שלושה שבועות הוחלט לסגור את מערכת החינוך, כרגע צריך ליצור את כל החלופות לחזרה לשגרה".

"מתי זה יהיה? איש לא יודע. ראשית, משרד הבריאות לא יחזיר לאורח חיים שהורגלנו לו, בו הכיתות מלאות. מעצם העובדה הזו, נצטרך לחלק את יחידות הלימוד ליחידות קטנות כדי למנוע חשיפה של ילדים. אם בכיתה יש כ-30 ילדים, רק מחצית הכיתה תוכל לקיים שגרה בתוך הכיתה עצמה", הוסיף.

בהמשך התייחס לתכנונים ביחס לחזרה הדרגתית לספסל הלימודים ואמר כי "המסקנה היא שצריך לקחת את המערכת כולה ולחלק אותה. אי אפשר ליצור הגעה של כולם בבת אחת, ולכן זה ייעשה לסירוגין. אלו שלא ילמדו באופן פיזי בכיתה ילמדו מרחוק. כרגע, אין החלטה שבסיום חופשת הפסח חוזרים ללמידה רגילה, ולכן אנחנו נערכים לשלב ב' של למידה מרחוק".

כיתה בבית ספר (צילום: מנדי הכטמן,פלאש 90)
כיתה בבית ספר (צילום: מנדי הכטמן,פלאש 90)

בנוגע לסוגיית חופשת הקיץ, העריך כי זו תתקצר: "היא כבר התקצרה בתשעה ימים ואני מעריך שהיא תתקצר ביותר מכך. אני מעריך שתהיה מסגרת שהילדים יימצאו בה והיא תכיל גם מרכיב של למידה, וגם מרכיבים חברתיים של פעילויות העשרה".

כזכור, אתמול התכנסה הוועדה המיוחדת של המטה לביטחון לאומי, שהתייעצה לגבי החזרה לשגרת הלימודים במערכת החינוך לאחר משבר הקורונה, זו המליצה לממשלה לבטל את החופש הגדול בשנת הלימודים הנוכחית - כך על פי דיווח בחדשות 12. 

"יש לפעול כבר עכשיו לביטול החופש הגדול בשנה הנוכחית בכדי להשלים פערי לימוד ובעיקר להעלות את תפוקת המשק בחודשי הקיץ״ נכתב בהודעה הרשמית שהעבירה הוועדה למשרד החינוך. אם יחליטו בממשלה לקבל את ההמלצה ולבטל את החופש הגדול בקיץ, זה יהיה צעד חסר תקדים שלא ננקט בעבר, גם לא בהזדמנויות בהן הוחלט לקצר את ימי החופשה, כמו ב-2007, לאחר שביתת המורים הגדולה שהתרחשה באותה שנה.

קורונה- שאלות ותשובות