מתקדמים לעבר חזרה לשגרה: חזרת התלמידים לשגרה ולהוראה פרונטלית היא צעד חשוב בדרך לשיקום המשק לאחר הקפאתו בצל משבר הקורונה. משרד האוצר, המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) ומשרד החינוך בוחנים אופציות בנושא, אך אף תוכנית עוד לא זכתה להסכמה כוללת ולא אושרה על ידי משרד הבריאות. 

שר החינוך רפי פרץ הדגיש היום (שני) כי טרם התקבלה החלטה בדבר החזרה ללימודים והציג את מתווה מערכת החינוך, לפיו יבוצע שילוב בין למידה מרחוק ללמידה פרונטלית בכיתות. התלמידים יפוצלו לקבוצות קטנות וקבועות, וצוותי ההוראה יהיו קבועים לכל קבוצה וקבועים ללמידה מרחוק, זאת בכדי למנוע סכנת הדבקה. קבוצות הלמידה ייקחו בחשבון את כל מרחבי בית הספר כולל הכיתות, החצר, הספריות ואולמות הספורט.

סדר יום מובנה יבנה לכלל התלמידים בכדי לסנכרן את למידתם בין הקבוצות השונות, והוא יפתח במפגש בוקר ויסתיים במפגש סוף יום. מודל זה מתייחס לכל שכבות הגיל החל מגני הילדים ועד לתלמידי כיתות י"ב. אמש הדגיש משרד החינוך כי אין הוא רואה סיבה להמשיך את הלימודים באוגוסט, וכי ביולי יוכלו להתקיים מסגרות חינוכיות דוגמת "בית הספר של החופש הגדול".

שר החינוך רפי פרץ ומנכ''ל משרדו שמואל אבוהב מכריזים על מודל הערכה חדש  (צילום: אבשלום ששוני)
שר החינוך רפי פרץ ומנכ''ל משרדו שמואל אבוהב מכריזים על מודל הערכה חדש (צילום: אבשלום ששוני)

משרד האוצר שם בעדיפות עליונה את השבת הלימודים בבתי הספר כבר לאחר חופשת הפסח, הראשונים ביניםה, מיד לאחר החג, יהיו מסגרות החינוך המיוחד, הגיל הרך והגנים, זאת בהתאם להגבלות שישמרו על בריאות הנוכחים ויאפשרו קיום פעילות חינוכית תקינה. לאחר שבועיים שואף משרד האוצר להשיב ללימודים גם את תלמידי כיתות א'-ג, ובהמשך את שאר התלמידים. 

מבחינת המל"ל – על החזרה ללימודים להיות מדורגת. בשלב הראשון צריכים לשוב לפעילות הפעוטונים ותלמידי כיתות א'-ב', ובהמשך שאר התלמידים באופן הדרגתי ובטוח. כחלק מהתבוננותם לטווח הארוך, המליצו לבטל את החופש הגדול בשביל להשיב לתלמידים ימי למידה כסדרם ולאפשר להורים אשר נשארו עם ילדיהם בבית, או יצאו לחל"ת, לשוב ולהשתלב בשוק העבודה. גם מבחינת משרד האוצר וגם מבחינת המל"ל - קריטי להשיב את הלמידה הפרונטלית לתלמידים הצעירים, וזאת על מנת לאפשר להורים לשוב לעבודה כאשר ילדיהם במסגרת חינוכית.

משרד החינוך רואה גם הוא את החשיבות בהשבת התלמידים לבתי הספר, אך הוא נבדל מהשקפת האוצר והמל"ל בכך שהוא רואה את הלמידה המקוונת כאפקטיבית וכימי לימוד אשר מתקיימים לכל דבר, עליהם המורים מקבלים שכר, ומונעים צורך עתידי להדביק פער לימודי. משרד החינוך גם מדגיש כי הלמידה המקוונת תמשיך ללוות את מערכת החינוך כחלק מהתקדמותה הטכנולוגית גם בימי לימודים כסדרתם, וכי קשה לדון בחודשי יולי-אוגוסט ("החופש הגדול") כאשר לא ידוע מה עלול לקרות במערכת החינוך בשבוע הבא.