לא בכל יום ובטח בתקופה כזו, נדיר לשמוע על שיתופי פעולה גרמנים- ישראלים. אך  חברת ולנס ( valens) מהוד השרון הודיעה בערבו של החג על מינויו של פיטר מרטנס ליושב ראש מועצת המנהלים של החברה. ואלנס היא חברת שבבים ישראלית שהוקמה בשנת 2006, המפתחת של טכנולוגיית HDBaseT למערכות להפצת תוכן מולטימדיה Ultra HD. לפני כארבע שנים הקימה החברה חטיבה עסקית לפיתוח פתרונות לתקשורת מהירה בתוך הרכב, וכבר השנה יוטמעו שבבים של ואלנס במכוניות מרצדס. 

פיטר מרטנס (Peter Mertens) מגיע לחברה עם 35 שנות ניסיון בתפקידים בכירים בחברות ענק כמו וולבו, אאודי ומרצדס. "ואלנס זו חברה פורצת דרך, והגישה החדשנית שבה היא פותרת את האתגרים העומדים בפני תעשיית הרכב היא זו שהביאה אותי להצטרף לחברה כיושב ראש מועצת המנהלים", אמר מרטנס. "אין לי ספק שהטכנולוגיה המהפכנית של ואלנס תהיה אבן דרך משמעותית במימוש חזון הרכב האוטונומי, ואני נרגש לקחת חלק במסע זה". מרטנס הנרגש משיתוף הפעולה גרמני- ישראלי בעת שכזו, יגיע לישראל ברגע שהשגרה תאפשר זאת. 

ההצטרפות של מרטנס מגיעה בתקופה משמעותית ועמוסה בהישגים עבור החברה. בנוסף לפרויקט עם דיימלר, החברה הודיעה לאחרונה שארגון התקינה העולמי MIPI Alliance, בחר בטכנולוגיה שלה לשמש כבסיס לתקן החדש מתוצרתו לתקשורת מהירה במכוניות. מדובר בהישג חסר תקדים לחברה ישראלית, והחברה עובדת במרץ על מימוש התקן והבאת מוצרים תומכי תקן לשוק בהקדם.

בשוק המסורתי של ולנס, שוק מוצרי המולטימדיה והאודיו-וידאו, השיקה החברה לאחרונה את הדור השלישי של מוצריה -"”Stello, שבב ייחודי התומך בהעברת וידאו בתקן  HDMI 2.0 למרחקים ארוכים בקצבים ורזולוציה שאינם אפשריים באמצעות טכנולוגיות אחרות בשוק. 

מטה ההנהלה והפיתוח של ולנס נמצא בהוד השרון, ויש לה סניפים נוספים בארה"ב, גרמניה, יפן, סין, דרום קוריאה וטאיוואן. לחברה כ-300 עובדים בארץ ובעולם.