חמאס מוכן לספק לישראל מידע אודות גורלם של חיילי צה"ל שנפלו במבצע "צוק איתן", הדר גולדין ואורון שאול ז"ל, אם ישראל תשחרר 250 אסירים ביטחוניים - כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון הלבנוני "אל אח'באר". על פי הדיווח, בעסקה מעורב מתווך גרמני שהיה מעורב גם בעסקת שחרור גלעד שליט ב-2011.

עם זאת, בארגון הטרור עדיין לא מוכנים לדון בשחרורם של האזרחים הישראלים הנמצאים אצלו בשבי, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד. העיתון דיווח כי חמאס יהיה מוכן לדון בשחרורם רק במידה וישראל תשחרר את כל משוחררי עסקת שליט שנאסרו בשנית בשנים שלאחר ביצוע העסקה.

כזכור, בשבת אמר גורם בחמאס בשיחה עם העיתון "אל-קודס" כי "טרם נתקבלה תשובה רצינית מישראל בנושא נכונותה לנהל משא ומתן על עסקת חילופי שבויים". הוא הדגיש כי "ישראל לא השיבה למתווך המצרי, או לכל גורם אחר, על ההצעה". לדבריו, הארגון רציני מאוד לגבי העסקה וניתן לנצל המשבר הקיים (משבר הקורונה) כדי להגיע לעסקה״.

עוד ציין הגורם כי לגדודי אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ישנם קלפים אשר יכולים "להפתיע את הכיבוש", וטען עוד כי "הכדור נמצא במגרש של ישראל, וחמאס מברך על כל תיווך בדרך להשלמתו". הוא הדגיש כי למצרים יש תפקיד היסטורי במקרים מהסוג הזה, כגוף המתווך בין הצדדים בסבבי הסלמה וכן לנוכח התפקיד שמילאה בעסקת שליט.