התפשטות הקורונה בישראל: משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) כי מניין החולים בנגיף הקורונה בארץ עלה ל-12,046. מספר החולים במצב קשה עלה גם הוא ל-175 בני אדם.

במקביל, נמסר על שלושה נפטרים נוספים מנגיף הקורונה בישראל, ובכך עלה מניין קורבנות הקורונה בישראל ל-122. המרכז הרפואי פדה פוריה בטבריה מסר כי בת 71, שאושפזה במהלך הימים האחרונים במצב קשה וסבלה ממחלות רקע מרובות, נפטרה מהנגיף. בנוסף, חולה בן 78, שסבל ממחלות רקע רבות ומורכבות, נפטר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים וטופל במהלך הימים האחרונים כשהוא מונשם ומורדם. מבית החולים שערי צדק נמסר כי חולה בן 90 עם מחלות רקע מורכבות​ הלך לעולמו לאחר שאושפז.

בנוסף, בית החולים וולפסון בחולון הודיע כי תינוק בן שמונה ימים, שהגיע למקום לבדיקה שגרתית בעקבות חום, נמצא חיובי לנגיף הקורונה. בעקבות כך, הוא הושם בבידוד במחלקה מיוחדת. אמו של הפעוט נבדקה ונמצאה שלילית לנגיף. מבית החולים נמסר כי מצבו טוב.

ההתפשטות ממשיכה גם בבתי האבות בישראל. במהלך היום פורסם כי דייר בבית הדיור משען אפעל ברמת גן, אובחן כחולה בנגיף הקורונה לאחר שנערכה לו בדיקה בבית החולים שיבא תל השומר. בעקבות כך, המחלקה בה מתגורר, מחלקת רימון, נכנסה לבידוד.

מוקדם יותר, מטופל בן 81 עם מחלות רקע נפטר כתוצאה מהנגיף בבית החולים איכילוב. מוקדם יותר היום, נפטרה אישה בת 86 שהייתה מאושפזת בבית החולים לטיפול בחולי קורונה ב"שיבא" בתל השומר. המטופלת סבלה ממספר מחלות רקע.

ממשרד הבריאות נמסר כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל- 11,868 בני אדם. בין המאושפזים ישנם 181 חולים שמצבם מוגדר קשה, בהם 136 מונשמים. עוד נמסר, כי מספר החולים שמצבם בינוני עומד על 168, מספרם של החולים שמצבם מוגדר קל עומד על 9,402 וכ-2,000 חולים החלימו. בנוסף עדכן משרד הבריאות כי 9,459 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בוצעו ביממה האחרונה​.

עוד עולה מן הנתונים, כי 763 חולים מאושפזים בבתי החולים, 1,214 בבתי המלון וכ-7,145 בבתיהם. באשר למספרי המבודדים, 179,838 שהו בבידוד ביתי עד כה, 7,576 שוהים בבידוד כעת וכ-28 נכנסו היום לבידוד.

אתמול הלך לעולמו תושב עראבה בן 77 שאובחן בשבוע שעבר כחולה קורונה ואושפז בבית החולים "זיו" בצפת. מבית החולים נמסר כי לאור התוצאות השליליות שהתקבלו מהבדיקות שנעשו לו, הוא נפטר כתוצאה ממחלת רקע. 

נתוני משרד הבריאות - חולים מאושפזים (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות - חולים מאושפזים (צילום: משרד הבריאות)

מוקדם יותר נפטרה חולת קורונה בת 91 שסבלה ממחלות רקע במחלקת כתר במרכז הרפואי "שהם" בפרדס חנה. האישה הגיעה מבית אבות "מעון הורים" בירושלים. מוקדם יותר, אישה בת 85 עם מחלות רקע נפטרה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים, ואילו בבית החולים "לניאדו" בנתניה נפטר גבר בשנות ה-80 לחייו שסבל אף הוא ממחלות רקע. בנוסף, נפטרה בבית החולים "קפלן" ברחובות אישה בשנות ה-40 לחייה שחלתה בקורונה, וסבלה גם היא ממחלות רקע.

מבית החולים איכילוב בת"א נמסר כי במהלך הלילה שבין ראשון לשני הלכו לעולמן שתי קשישות בנות 96 ו-81 לאחר שנדבקו במחלה, שתיהן סבלו ממחלות רקע. כמו כן, מהמרכז הרפואי פדה פוריה נמסר על פטירתה של קשישה בת 80, דיירת בית אבות ביבניאל, שסבלה ממחלות רקע, זאת בנוסף לחולה בן 78 שסבל ממחלות רקע ונפטר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 

קורונה - שאלות ותשובות