ראש תל"ם, חה"כ משה (בוגי) יעלון, התבטא היום (שלישי) בחריפות נגד יו"ר הכנסת המכהן, חה"כ בני גנץ, על רקע הקשיים במשא ומתן להקמת הממשלה. בפוסט שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, הטיח יעלון בגנץ האשמות, לפיהן הוא מסייע לנתניהו לקבל את מטלת הרכבת הממשלה.

"נשיא המדינה נמנע מלהטיל את הרכבת הממשלה על נאשם עם שלושה כתבי אישום חמורים. הנאשם, נתניהו, חושש (בצדק) מבג״ץ, שימנע מנאשם להרכיב ממשלה. מי עוזר לנתניהו לעקוף את הנשיא ואת בג״ץ? בני גנץ! שקיבל מנדט כדי להלחם בשחיתות ולחזק את שלטון החוק. גם המגפה לא מכסה על המעילה באמון ועל הבושה", כתב.

דברי הביקורת החריפים של יעלון מצטרפים למתקפה שספג גנץ מפני שותפו לשעבר, יו"ר יש עתיד-תל"ם, חה"כ יאיר לפיד, שכתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא מוכן להאמין שכחול לבן יתנו לביבי חוק חסינות, אין דבר כזה 'פסקת התגברות לבג"צ'. לפחות תקראו לזה בשם האמיתי: חוק חסינות לביבי, הדבר שהוא רצה כל הזמן, ואפילו בימין לא נתנו לו".

יעלון וגנץ בימים מפויסים יותר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
יעלון וגנץ בימים מפויסים יותר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חברי מפלגה נוספים ממפלגתו של לפיד הצטרפו לדברים, וחה"כ יואב סגלוביץ טען כי "אם אכן במו״מ הקואליציוני דנים בפסקת ההתגברות, לא מדובר בכניעה, מדובר בהובלה מודעת של מיטוט שלטון החוק ומתן חסינות לנאשם. גנץ, אתה הולך להיות בתפקיד בכיר בארגון פשיעה". 

בתוך כך, אמש נפגשו ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן בני גנץ במטרה לקיים דיונים נוספים בדרך לממשלת אחדות. הפגישה התקיימה במקביל לפקיעת המנדט שקיבל האחרון מהנשיא ריבלין להקמת הממשלה. השניים הגישו בקשה משותפת לנשיא המדינה להארכת המנדט, והנשיא אכן נעתר לה והאריך את המנדט עד ליום רביעי בחצות. "בקשה זו נמסרה לבית הנשיא כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם", נכתב בהודעה שפרסם בית הנשיא. בכיר בכחול לבן העריך: "סיכוי שנקום בבוקר עם ממשלה".

עם תום הפגישה הוציאו הצדדים את ההודעה הבאה: "בפגישה הערב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב מחר בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".