במבצע שינוע בינלאומי, בהובלת משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, נחת בשעות אחה"צ (רביעי) בנמל התעופה בן-גוריון מטוס ועליו משלוח של 100 מכונות הנשמה. המנשמים נרכשו בארה"ב על-פי דרישת משרד הבריאות, באמצעות חברת 'שראל'. על מבצע ההובלה וההטסה לישראל  הופקדה יחידת השינוע במשלחת הרכש הביטחוני של משרד הביטחון בניו-יורק. 

100 המנשמים הועברו בנסיעה מהחוף המערבי, מרחק של כ- 5,000 ק"מ, אל מחסני משלחת משרד הביטחון בניו-יורק. בערב החג,  בתאום עם גורמי ממשל, הועמסו המנשמים על מטוס מטען של חברת 'קאל- קארגו' הישראלית ובשעות אחר הצהריים, כאמור, נחת המשלוח בישראל.

מעט מוקדם יותר נחת משלוח אחר של כ-100 אלף ריאגנטים, חומרים כימיים החיוניים לבדיקות קורונה, שנרכשו גם כן על-ידי משרד הביטחון, מקוריאה הדרומית לנמל התעופה שבישראל. לצד זאת, הובאו מנמל התעופה בסיאול גם כ-50 אלף חליפות מגן לצוותים רפואיים.

משלוח של ריאגנטים מקוריאה הדרומית (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)
משלוח של ריאגנטים מקוריאה הדרומית (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)

ממשרד הביטחון נמסר כי יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במנה"ר התארגנה לתאם את הטסת המטען וקליטתו בארץ עוד במהלך החג. המטוס נחת בנתב"ג בשעות הצהריים, ועוד הערב יועבר המשלוח ישירות למשרד הבריאות ולמעבדות לבדיקת דגימות הקורונה.

כזכור, בשבוע שעבר הגיע משלוח מסיאול, בירת קוריאה הדרומית, כאשר עליו חומרים כימיים לעשרות אלפי בדיקות קורונה. כמו כן כולל המטען כ-30 אלף חליפות מיגון לצוותים רפואיים.