מאפיית אבולעפיה ברחוב יפת ביפו, נחשבה במשך עשרות שנים לאחד מסמלי סיום חג הפסח, כאשר אלפים היו נוהרים במוצאי החג אל דלפקי המכירה וקונים שלל מאפים. הערב (רביעי) המאפייה הייתה שוממה. בשל תקנות משרד הבריאות, המאפיות נסגרו עד מחר בשעה 5:00, מחשש להתקהלויות של קונים.

"בפעם הראשונה מאז קום המדינה, אין את המראות של הקונים הרבים המגיעים במוצאי פסח", אמר ל"מעריב", חמיס אבולעפיה, מהבעלים של המאפיה המיתולוגית, שנוסדה לפני 141 שנים.

"אנחנו דור שישי במאפייה וסבא שלי החליט בזמנו שנכבד את היהודים ובפסח נסגור את המקום. במוצאי החג הייתה החגיגה הגדול של הקונים, שעמדו בתורים הארוכים. כולנו חיכינו לערב הזה", סיפר עוד אבולעפיה, "אנחנו המאפיה המזוהה יותר מכל דבר אחר עם סיום פסח".

לדבריו, התחושות מעורבות: "התחושה מצד אחד היא של עצב. אחרי למעלה מ-70 שנים, מוזר שלא מוכרים הערב מאפים, אבל מצד שני, אנחנו חלק מהמאמץ הלאומי להתמודד עם הנגיף הארור הזה שקוראים לו קורונה. חיי אדם קודמים לכל".

אבולעפיה סיפר שנשקלה אפשרות לבצע משלוחים, אבל בשל ההתראה הקצרה על סגירת המאפיות, לא ניתן היה להיערך לוגיסטית לשינוע המאפים לבתי הלקוחות."רק לפני פחות מיומיים הודיעו על סגירת המאפיות במוצאי החג. ישבנו אתמול ובדקנו אפשרות למשלוחים, אבל ראינו שיש צורך להקים מערך לוגיסטי ולא ניתן היה להספיק להקים מערך יעיל ומהיר לשביעות רצון הלקוחות תוך יום. היה חשוב לנו לשמור על האמינות שלנו בקרב הלקוחות", הוא הסביר.

מחר בבוקר ניתן יהיה למכור מאפים, אבל עם מגבלות: "חייבים לשמור על מרחק בין העובדים, כל עובד יהיה עם כפפות ומסיכה ובחוץ יהיה צורך להציב סדרן כדי לשמור על מרחק של שני מטרים בין הלקוחות. לא יחזרו המראות של ההמונים שקונים מאפים לאחר פסח", הוא העריך.

אבולעפיה סיים בנימה אופטימית: "יש פתגם בערבית שאחרי החושך השחר והאור מגיע. אני מאמין שאנחנו לקראת סוף החושך ובימים הקרובים כבר נתחיל לראות את האור", הוא הסביר וציין עוד שכבר החלה הפקת הלקחים בעקבות הקורונה: "נצטרך להתאים את עצמנו למציאות החדשה ונקים מערך לוגיסטי של משלוחים. אנשים ימשיכו ליהנות מהמאפים שלנו".