כאשר מדינה מתגייסת למען אזרחיה בימי משבר, זה נראה טבעי ומתבקש. הרבה פחות מובן מאליו הוא כששכונה נרתמת לטובת תושביה הנזקקים.

זה בדיוק מה שקרה בשכונת הר חומה בירושלים, שם גייסו התושבים 250 אלף שקלים עבור קשישים, משפחות עולים ומשפחות של אנשים עם צרכים מיוחדים (צמי"ד). חלק מהתרומות חולקו למשפחות בתווים  בסך של 500 שקל, לקנייה ברשתות המזון.

הכל התחיל ביוזמה של המינהל הקהילתי במקום, שפתח במבצע התרמה כדי לסייע לאוכלוסיות החלשות בשכונה. "בעזרת מתנדבים ותושבים שפתחו את הלב גייסנו כסף באמצעות גיוס המונים", מספר אבי רגב, מנהל המינהל הקהילתי בשכונה. "בזכות התרומות שאספנו,  סייענו ברכישת מזון ותרופות וערכות הפעלה לילדי צמי"ד, בתקווה שאלה יעזרו להם בזמן שהם נמצאים בבית", אמר.

ראש העיר משה ליאון מסר: "אני מברך על היוזמה של תושבי השכונה אני נפעם כל פעם מחדש מגילויי העזרה ההדדית של תושבי העיר אחד לשני. ליאון הוסיף כי במסגרת היערכות העירייה למשבר הקורונה הנחה את הדרג המקצועי לתת עדיפות ראשונה בסיוע לקשישים ומשפחות להם יש ילד עם צרכים מיוחדים".

הילה זיו, מנהלת של צמי"ד, הוסיפה: "כמה דברים קטנים עושים למען אנשים עם מוגבלות בתקופה הקשה זו. עיריית ירושלים נרתמה בכל הכח ואנו מספקים למשפחות מענה מלא סביב הפעלות באמצעות ערכת משחק ויצירה, מתנדבים, מפעילים, סיוע רגשי ותמיכה לכל בני המשפחה. התרומה הנדיבה שקיבלנו בהר חומה, מאפשרת למאות משפחות לקבל מענק כספי שאמור להפיג במעט את הלחץ בו הן שרויות".

כתבה זו פורסם לראשונה על ידי אתר שווים - גוף שעוזר לאנשים עם מוגבלות להשתלב בתקשורת.