שבוע חג הפסח לרוב מביא עימו מבול של אלבומים חדשים לחג, אך הפעם, בצל הקורונה, למעט אייל גולן, רוב האמנים העדיפו לדגול בסינגלים או במופעי לייב ברשתות החברתיות ובשלל הפלטפורמות המקוונות. עם זאת, היו כמה אמנים שהעזו, במהלך החג, לשחרר שירים חדשים והנה כמה מהם.

להקת "אתניקס" פותחת את הקיץ עם שיר ים תיכוני אסלי מבית היוצר של זאב נחמה – "נגמר זמנית" שמתאר בצורה ריאליסטית למדי את המציאות שלנו: "אם אלך לישון בלי לתכנן את הבוקר, זה אומר שאשלם על זה ביוקר, וירוס מלכותי לוקח את הג'וקר, זה מסכן את הגוף".

הלחן הקצבי, הטקסט הכל כך מדויק והשילוב בין רוקנרול לביטים מזרחיים, שילוב שהוא חלק אינטגרלי מהדנ"א של אתניקס, מצליח לספק את הסחורה ומוכיח בפעם המי יודע כמה שזו אחת הלהקות הטובות בישראל.

לכל אחד אמרו ועדיין אומרים מדי פעם "לא", מילה שאיש לא רוצה לשמוע אבל כן נבנה ממנה. נועה גולדנסקי כתבה על זה שיר שהלחינו יוסף באר וישי רביב וביצע רן דנקר – "כשאומרים לי לא", שיר שעוסק בתגובות שגורר אחריו ה"לא" ולמה הדווקא הוא מה שמניע אותנו (לעתים לטובה, לעתים לרעה).

העיבוד הדאנס פופי מתאים לגוון קולו של דנקר שממשיך להוציא שירים בפדנטיות עם משמעות, מוסר השכל ונשמה.

דורי בן זאב הוציא השבוע שיר חדש שמקבל משמעות חזקה בימים אלו, שיר שכתבו אחותו, חמוטל, הוא וחגית רימון והלחין והפיק מוזיקלית יורם צדוק. הקול המוכר ומשרה הנינוחות והאופטימיות של בן זאב רק משתבח עם השנים ו"פתאום יש געגוע", השיר החדש, מלודי כל כך, מרטיט כל כך ומחזיר את המאזין בדמיון לרגעי קסם בחייו.

אופל רביבו, זמרת צעירה וחדשה, השיקה השבוע סינגל ראשון – "שבורים", בלדה בניחוח ים תיכוני שיצרו רון ביטון ומאור שטרית. ניכר כי לרביבו יש יכולות ווקאליות טובות, שליטה רמה בטונים (למעט סלסולים מוגזמים לפרקים, מניירות מיותרות) ובעיקר המון רגש וכנות בשירתה. יריית פתיחה מלנכולית ומעולה.

קרנית – "כביש 443" (יש נחמה, יש שיר)

היוצרת והזמרת קרנית הוציאה שיר חדש – "כביש 443". דעתי על השיר די חצויה, כי מצד אחד העיבוד המזרחי עם הנגיעות המערביות הוא מעולה וסוחף אבל הוא די עולה על קולה של קרנית שנטמע וטובע בתוך המנגינה, אי שיוויון שלא מאפשר הנאה מקסימלית מהשיר.

עם זאת, הטקסט האמיתי והכן והקול של קרנית משרת היטב את הלחן, אך המכלול עצמו טעון שיפור ועם קצת שיוף וליטוש היהלום, יכולות לצאת לא מעט הפתעות נעימות.

חם בחו"ל

סלינה גומז מפגיזה עם אחד הלהיטים הפוטנציאליים הגדולים שלה – Boyfriend, שיר שהבאסים מתמזגים בו היטב עם הסקס אפיל של גומז והכריזמה הקולית והביצועית, המלודיה קליטה וקצבית והפופ הממותק הזה עושה לה רק טוב.

בלאק אייד פיס, אוזונה וג'יי ריי סול בסופרגרופ ראגטוני קייצי בדמות השיר "MAMACITA" (שם לא מקורי, בייחוד לאחר שסנטנה, טייגה ו-YG הוציאו שיר עם שם זהה), שגורם פשוט לקום לרקוד ולשכוח מכל המצב. משקה אנרגיה לאוזניים.

דה וויקנד, שבחודש שעבר הוציא את אלבומו החדש – After Hours שכבר זוכה להצלחה מסחרית נאה, שחרר השבוע את הקליפ לשיר מתוך האלבום – Untill I Bleed out שזוכה לביצוע מלנכולי וקודר ולקליפ דרמטי שמראה את הזמר בסחרור חושים.