ימי קורונה הם ימים מלאי אתגר לתקשורת. כסיפור עיתונאי, הקורונה היא חגיגה. הזדמנות לשימוש במילים הגדולות ביותר, בתמונות הרועשות ביותר. מגיפה כלל עולמית. הסגר. רחובות שוממים. מערכת חדשות לא יכולה לבקש יותר מכך. המגיפה פורטת על בהלה ועל פחדי הציבור, מה שהופך אותה חשובה עוד יותר. תקשורת מתה על בהלות. זה יותר מהלחם והחמאה שלה. אלה עוגות הקצפת.

עובר זמן, ויש להודות: הקורונה הטורדנית הזו יושבת איתנו כבר יותר מדי זמן - והצופים/קוראים מתרגלים. האימה של אתמול היא הפיהוק של היום. צריך להגדיל את המינון. למצוא תחומי קורונה חדשים. נתיבי איילון ריקים זה חדשות של אתמול. כך גם סיירת מטכ"ל מסייעת לקשיש בבני ברק עם חבילת מזון לחג ולוחם שייטת 13 מביא לו באפוד את השתייה.

אז עכשיו הולכים על הקונספירציה. מספרים על סרטים שנעשו וספרים שנכתבו עוד לפני שנים על נגיף "מסתורי" שיכה בכל המדינות בכדור הארץ. אי אפשר כמובן לטעון במפורש שיוצרי הסרטים והספרים היו "נביאים" שידעו והזהירו מראש, אבל כשיורדים לעומק הידיעות העיתונאיות, מגלים שכותביהן השאירו את העניין פתוח. כלומר לא אומרים שמדובר בעוד ספר או סרט אסונות שגרתי, מהסוג של למשל עידן קרח חדש או אסטרואיד שפוגע בכדור הארץ, אלא רומזים, רק רומזים, שהיו כאלה "שידעו" ועכשיו שיפרשו כל צופה וקורא את העניין לפי הבנתם. והנה נולד מסתורין, שאליו תמיד נלווה ניחוח של קונספירציה, והקורונה מקבלת גוון וחיים תקשורתיים חדשים לעוד כמה ימים.

ובימים אלה מתנהל בתקשורת ויכוח חדש בשאלה אם הצעדים שננקטו - כלומר הסגר והשבתת המשק - מידתיים, או שמדובר בהיסטריה מופרזת. כדוגמה, מובאים מספרי התמותה ממחלות אחרות ושם מוצגת הקורונה במערומיה - כלומר אחרונה מבין כל המחלות בגרימת מוות לחולים בה. מעליה בטבלה נמצאת השפעת, זו הרגילה, שאלפים רבים יותר ממנה מתים ברחבי העולם. לא בטוח שההשוואה של שפעת מול קורונה צודקת: השפעת, אזרחית ותיקה של העולם הזה, קיימת כאן לפחות מאות שנים, מקננת ביותר אנשים, אורבת למעט תנאים מתאימים כמו מזג אוויר ויוצאת לדרך. הקורונה עוד ילד, המקרים הראשונים אובחנו בדצמבר 2019.

וגם הווי יצרה הקורונה, שבוודאי עוד ידובר בו. במדינה שבה הנשיא, ראש הממשלה ושר הבריאות מזלזלים בהנחיות שהם עצמם הוציאו וקראו להקפיד עליהן, אפשר רק לצחוק עליהם ועלינו.

מי שמעוניין, אגב, בניתוח מדעי, קר, מדויק שיחפש בסרטי ה־VOD - ב"וירוס קורונה: הרוצח השקט" ביס VOD וב"וירוס הקורונה" בהוט HOT VOD. אבל שייזהר הצופה: שם אין נביאים, קונספירציות ובנים של ראשי ממשלה מפרי הסגר. משם עוד עלול הצופה לצאת עם ידע של ממש על המגיפה.