מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) לגבי התפלגות החולים בנגיף הקורונה בישראל לפי יישובים, עולה כי מעל שליש מהנדבקים שאומתו הם תושבי בני ברק וירושלים. העיר החרדית בגוש דן ממשיכה להיות בעלת אחוז ההדבקות הגבוה ביותר, למרות ההקלות עליהן החליטה הממשלה לגביה והסרת העוצר הכללי עליה, כאשר אומתו בה כ-2,201 נדבקים. לעומת זאת, מספר החולים המאומתים בבירה עומד על 2,477.

קרית יערים, אחד המוקדים הראשונים בהם התפשטה המגיפה, נמצאת במקום השני בפילוח החולים לפי ערים, בהתאם למספר התושבים, כשבמועצה המקומית הקטנה אותרו כ-39 חולים, מתוך 5,713 בני אדם המתגוררים שם. היישובים כוכב יעקב (58 חולים), כפר חב״ד (44 חולים), אלעד (302 חולים) ואפרת (64) נמצאים גם הם בצמרת הרשימה של מספר הנדבקים לעומת האוכלוסייה הכללית.

נתוני משרד הבריאות. צילום מסך
נתוני משרד הבריאות. צילום מסך

היישוב הערבי בעל אחוזי ההדבקות הגבוהים ביותר הוא דייר אל-אסד, שם אובחנו כ-45 חולים, מתוך אוכלוסייה של 12,435 בני אדם. בנוסף, גם בג׳סר א-זרקא נרשמו נתונים גבוהים ביחד לאוכלוסייה, כאשר 37 תושבים נדבקו בעיר, מתוך אוכלוסייה של 14,732 בני אדם.

יו״ר בל״ד, וראש וועדת משנה קורונה בחברה הערבית ח״כ אמטאנס שחאדה, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו התייחס לנושא הבדיקות בחברה הערבית, וכתב כי ״ביקור ביישובים הערבים מבהיר שאין שום בעיית משמעת. הבעיה היא שהטיפול והבדיקות החלו באיחור משמעותי ועדיין לא בהיקף הנדרש. הממצאים הקשים החלו להתגלות בעיכוב מיתר המדינה. נמשיך לפעול עם חדר המצב בחברה הערבית כי להגדיל את כמות הבדיקות ולהכין תוכנית פעולה מתאימה לחודש רמדאן״.‬