נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו למספר המתים מסין בקורונה, לאחר שהרשויות בעיר ווהאן הודיעו על טעות בדיווחי המתים והחולים בה. "סין הודיעה על הכפלה של מספר אירועי המוות שלהם כתוצאה מהאויב הבלתי נראה. המספרים הרבה יותר גבוה מזה, והוא גבוה בהרבה מהמספר בארצו הברית", כתב.

כאמור, העיר שהייתה מוקד התפרצות נגיף הקורונה בסין, הודיעה כי מספר המתים והנדבקים בנגיף שדווחו בעיר לא היה מדויק. ברשויות הבהירו כי מספר המתים גדול ב-1,290 ומספר הנדבקים גדול ב-350 מהמספר שדווח. לאחר עדכון הנתונים, עומד מספר המתים בווהאן על 3,869 ומספר הנדבקים על 50,333.

הרשויות בעיר מסרו עוד כי העדכון בא בעקבות עיכובים, השמטת מקרים ודיווחים לא נכונים. משרד החוץ הסיני אמר כי "לא היה שום טיוח" בנוגע להתפרצות הקורונה במדינה, והוסיף כי הזינוק במספר המתים נובע מאימות סטטיסטי שערכו הרשויות בכדי להבטיח דיוק, וכי עדכון נתונים הוא "פרקטיקה בינלאומית נפוצה".

בתוך כך, כלכלת סין התכווצה ב-6.8% ברבעון הראשון של 2020 לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. כך הודיעה הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של סין. זו הפעם הראשונה שנרשמה ירידה בתוצר מאז 1992, אז התחיל המעקב אחרי התמ"ג בסין.

תיקון הדיווח השגוי גרר ביקורת על אמינות המידע שמגיע מהמדינה בכל הנוגע לנתוני התחלואה שהיא מפרסמת. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, טען כמה פעמים בעבר כי הוא מפקפק בחשיפת המידע מצד סין בכל הקשור להיקף המגיפה בה.