יו"ר כחול לבן בני גנץ החל היום (שישי) בשיחות עם ראשי בלוק הימין. הוא שוחח עם יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן ועם יו"ר ש"ס אריה דרעי, ועדכן אותם במשא ומתן הקואליציוני התקוע. גנץ טען בשיחה איתם כי "נתניהו לא מתקדם במגעים" והוסיף: "חבל שנגיע לבחירות רביעיות".

במקביל, הוא התייחס למחלוקת והמבוי הסתום במגעים הקואליציוניים, בגינם הצוותים של כחול לבן והליכוד לא נפגשו היום, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מי שרוצה בחירות רביעיות– שיגיד. מי שרוצה לגרור את ישראל לטירוף מערכות רק בשביל לקבל עוד כמה מנדטים – שיגיד. מי שרוצה לבזבז מיליארדי שקלים במקום להעביר אותם למערכת הבריאות, לעצמאים, למפוטרים ולאלה שנותרו חסרי כל בגלל משבר הקורונה- שיתכבד ויגיד".

"מאז הבחירות מתנהל משחק כפול מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית.בסוף, אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלה שאני שואל את עצמי כל יום – מה הדבר הנכון למדינת ישראל בימים אלו. מבחינתי, התשובה ברורה. מי שדואג לישראל לא גורר מדינה שלמה למערכת בחירות בזמן משבר חסר תקדים עם השלכות רפואיות, כלכליות וחברתיות שילוו אותנו עוד תקופה ארוכה. לא הגעתי לפוליטיקה כדי להגיד מה לא ולשבת ביציע, אלא כדי לנווט. הגעתי כדי לדאוג לעתיד טוב יותר לילדינו".

בהמשך כתב: "גם היום אני לא יודע להגיד לכם אם נצליח להקים הממשלה או לא. אני כן יודע להגיד לכם ששותפיי ואני עושים את כל מה שצריך וכל מה שאפשר תוך שמירה על עקרונותינו, כדי שהמדינה תצא מאחד המשברים הגדולים ביותר שחוותה מאז הקמתה. אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל, אבל הכל, למען מדינת ישראל בשעת משבר. אני מקווה ומאמין שאזרחי ישראל ידעו להעריך את כוונותיי. אני בא בידיים נקיות ושם את ישראל לפני הכל".

כזכור, הנשיא האריך את המנדט של גנץ להרכבת הממשלה עד לחצות הלילה שבין רביעי לחמישי. ביום רביעי בערב נפגשו הצדדים במעון ראש הממשלה כדי לנסות להגיע להסכמה על הקמת ממשלת חירום לאומית. הצוותים נפגשו בצאת החג ושוחחו במשך מספר שעות. עם זאת, המנדט פג מבלי שהושג הסכם, והוחזר לכנסת.