אישה בת 89, דיירת בית האבות "בית בלב" בבת ים, נפטרה הבוקר (שבת) בבית החולים איכילוב כתוצאה מנגיף הקורונה. מדובר בקורבן הרביעי במספר בבית האבות הבת ימי, ובמקרה המוות ה-60 במספר בבתי אבות בישראל. חולה קורונה בן 77, עם מחלות רקע רבות, נפטר הבוקר במרכז הרפואי פדה-פוריה. מאוחר יותר עדכן בי"ח איכילוב כי דייר נוסף מבית האבות "בית בלב" בבת ים, בן 82, עם מחלות רקע, נפטר גם הוא.

משרד הבריאות עדכן כי מספר קורבנות הקורונה בישראל עלה ל-159, כאשר פרטיהם של ארבעה קורבנות טרם פורסמו. מספר החולים עומד על 13,107, בהם 167 במצב קשה ומתוכם 118 מונשמים. 3,247 בני אדם החלימו מהנגיף.

נתוני החולים נכון ל-18/4 בבוקר (צילום: משרד הבריאות)
נתוני החולים נכון ל-18/4 בבוקר (צילום: משרד הבריאות)

עוד פורסמו נתוני החולים על פי ערים ויישובים, מהם עולה כי אחד מכל 86 תושבי בני ברק חולה בקורונה. גם בירושלים ובדיר אל אסד נמשכת המגמה המדאיגה, כאשר 7 אחוזים מהבדיקות שנעשו בעיר הבירה יצאו חיוביות. הבשורות הטובות מגיעות מתל אביב, חיפה וראשון לציון, בהן מספר המחלימים עולה על מספר הנדבקים החדשים.

 

כזכור, משרד הבריאות הודיע אמש כי מספר החולים המאומתים בישראל עומד על 12,982, בהם 162 במצב בינוני ו-168 במצב קשה. כאמור, מהנתונים עולה כי ביממה האחרונה נרשמה ירידה של 7.2% במספר החולים הקשים וירידה של 11% במספר המונשמים - שעומד כעת על 122. מספר הנפטרים עלה אמש ל-151, אך ניתן למצוא קצת אופטימיות במספר המחלימים שממשיך לעלות, ועומד נכון להיום עד 3,126. עוד הודיעו כי אתמול בוצעו בישראל 11,908 בדיקות קורונה.

לאורך היום, נמסר על מותם של תשעה חולים. בית החולים איכילוב הודיע על מותה של חולה כבת 70 עם מחלות רקע, שהגיעה מהבית. בית החולים תל השומר הודיע כי חולה בת 90, שסבלה ממחלות רקע, נפטרה במחלקת הקורונה. חולה קורונה כבן 70 נפטר בבית החולים מעייני הישועה. במרכז הרפואי ציינו בהודעתם כי הוא לא סבל ממחלות רקע. עוד נמסר: "ארבעה חולים מונשמים נגמלו היום מהנשמה וחל שיפור במצבם, בנוסף ישנם תשעה מונשמים במצב קשה, וכל היתר במצב בינוני וקל. סה"כ בבית החולים מאושפזים כעת 45 חולים במחלקת כתר (קורונה)".