חדשות משמחות: מפלס הכנרת מוסיף לעלות. מנהל חוף דוגית, אהרון בן נעים, המתגורר ועובד לצד הכנרת כל חייו, מסר אתמול כי על פי המדד הפרטי אותו הוא מפעיל זה שנים ארוכות, חסרים עוד 14 ס"מ בלבד לכנרת מלאה.

בעקבות העלייה החדה במפלס הכנרת בשל החורף הגשום, הודיע בן נעים על העתקת עמדות ההצלה, השילוט, הסככות והספסלים לאחור.  "עכשיו הזזנו שוב, בפעם המי יודע כמה השנה, את הכל לאחור. המים כיסו חלקים נוספי מרצועות החוף שהיו חשופות", הסביר.

לדבריו, הוא מתגעגע לאנשים הרבים הנוהגים לפקוד את חופי הכנרת וצופה כי לאחר הסרת הסגר , התיירים שיגיעו יזכו לחוויה מיוחדת, של נופי הכנרת המלאה וחופים מטופחים."הצוותים כבר מוכנים לקליטת הנופשים הרבים שצפויים להגיע מיד לאחר הסגר", אמר בן נעים.

מפלס הכנרת  (צילום: שי מזרחי, רשות הכנרת )
מפלס הכנרת (צילום: שי מזרחי, רשות הכנרת )

בינתיים, מבקרים לא מגיעים לחופים, ולאחרונה נראות חיות בר באזור, המרגישות חופשיות יותר ללא נוכחות אנשים, ופוקדות את החופים.
כך למשל, מצלמות האבטחה של רשות הכנרת נצפו בסוף השבוע בכניסה לחוף כורסי, שני זאבים נינוחים ושלווים.

בתוך כך, גם בגן הלאומי קומראן, השוכן מרגלות מצק הזקוף של מדבר יהודה, מעל לחופי ים המלח, נצפו בסוף השבוע בעלי חיים שאינם נוצים באזור בדרך כלל בזמנים עמוסים יותר. ברשות הטבע והגנים ציינו שבעקבות סגירת האתר למבקרים, ביקר בגן אורחם שבדר כלל צופים במבקרים מהמצוקים – יעלים,שרקרק גמני וצופית בוהקת.

זאבים לחופי הכנרת  (צילום: אריק טל - רשות הכנרת )
זאבים לחופי הכנרת (צילום: אריק טל - רשות הכנרת )

מטיילים בנחל תבור  (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מטיילים בנחל תבור (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

בתוך כך, איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה להגנת הטבע, יצאו בסוף בשבוע בקריאה משותפת לממשלה לאפשר, במגבלות השמירה על הריחוק הפיזי, את היציאה אל הטבע והמרחבים הפתוחים לצורך הליכה ופעילות גופנית: "אנו בטוחים שפעילות זו חיונית לגוף ולנפש והיא חלק בלתי נפרד מבניית החוסן הלאומי שלנו" אומרים יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, פרופ' חגי לוין ומנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, ומוסיפים: "לשהות בטבע, או בפארק עירוני, תועלת חיונית מוכחת לבריאות האדם, הן הפיזית והן הנפשית. פעילות זו אינה מותרות, היא חיונית לבריאותנו, ובוודאי לאחר תקופה ארוכה של סגר בבתים. מחקרים מוכיחים שעצם השהות ב'שטחים ירוקים', תורמת להפחתת דיכאון, הפחתת לחץ דם והחלמה מהירה יותר ממחלות".

 האן הדגישה: "כאשר מתחילים לדבר על הקלות, אחד הצעדים החיוניים ביותר לביצוע הוא מתן אפשרות לפעילות בשטחים פתוחים. יש מדינות שהפעילו אמצעי סגר שונים ועדיין מאפשרות לציבור לשהות בחוץ, תוך הקפדה על ריחוק פיזי. ניתן לעשות זאת גם בישראל ויש דרכים לווסת ולפקח על  כמות ומרחק בין שוהים באתרי טבע". 

שרקרק גמדי בקומארן (צילום: דן פרקש - רשות הטבע והגנים )
שרקרק גמדי בקומארן (צילום: דן פרקש - רשות הטבע והגנים )