במכון ויצמן הגיבו היום (שבת) להאשמות שהוטחו בהם מצד משרד הבריאות, בעקבות פענוח שגוי של בדיקות קורונה, שהוביל לאשפוזם של קשישים שאינם חולים כלל בנגיף. לטענת המרכז המדעי, מתוך 29 הבדיקות של דיירים מבית האבות "זהבית" באשקלון, רובן כלל לא בוצעו במכון. 

עוד נמסר כי במעבדות המכון בוצעו חמש בדיקות לדיירי "בית הדר" שנמצאו חיוביות ולאחר מכן שליליות, ולא 11, והן "נבחנו ופורשו על ידי משרד הבריאות לפי קריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כחיוביים". בשל הטעויות בבדיקות, הנחו לעצור אתמול את הדגימות.

תגובת מכון ויצמן למדע: לנוכח שמועות, פרסומים ותדרוכים של גורמים שונים, אני מבקשים לעדכן ולחדד את העובדות והממצאים הבאים:
1. מכון ויצמן למדע העמיד לרשות משרד הבריאות מעבדה מתקדמת, שפועלת תחת ניהולו של משרד הבריאות.
2. המידע על 29 בדיקות מבית-האבות "זהבית" שנטען כי נבדקו במעבדה זו - שגוי. הבדיקות האלה לא נערכו במכון ויצמן למדע.
3. 5 בדיקות, ולא 11 כפי שדווח בטעות, מבית-האבות "בית הדר" שנמצאו במעבדה זו חיוביות, ובבדיקה נוספת שליליות, נבחנו ופורשו כחיוביות על ידי משרד הבריאות, לפי הקריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כ"חיוביים".
4. הטענה שלפיה מקור התוצאות הגבוליות שפורשו כחיוביות הוא בזיהום במעבדה, נבדקה לעומק על ידינו ועל-ידי משרד הבריאות - ונמצאה לא נכונה בעליל. לפי דו"ח בדיקה של משרד הבריאות, מקור אי ההסכמה באותן בדיקות "...נעוץ בפרשנות בתוצאות ולא באיכותן".
5. מכון ויצמן למדע קורא למשרד הבריאות המשיך ולפעול יחד, בשותפות אמת ובהגינות, במאבק הלאומי בקורונה, לטובתם ולרווחתם של כל תושבי ישראל. התחמקות מאחריות ו"חיפוש נאשמים", מקומם לא יכירם בתחומי המדע והרפואה. עד כאן. 

כזכור, אמש דווח כי דיירי בית אבות באשקלון אובחנו כחולים, אך לאחר מכן נמצאו שליליים לנגיף בבדיקה חוזרת שנערכה בבית החולים ברזילי. שלושה דיירים נוספים שנבדקו נמצאו שליליים לנגיף גם הם, כך נמסר עוד מהמרכז הרפואי. במהלך שעות היום ביצע פיקוד העורף חיטוי יסודי בשטחים הציבוריים במוסד, והנהלת עמיגור העבירה מזון לדיירים שהוכנסו לבידוד. 

הרקע לחילופי ההאשמות מגיע בהמשך להסכם שנחתם בשבוע שעבר בין משרד הבריאות מול המכון המדעי, לפיו המעבדה במקום תחל לפעול מיידית, ותבדוק כ-1,000 בדיקות קורונה ביום, על מנת לסייע במאמץ לזיהוי חולים נוספים במחלה.